آیا امام حسین دختری به نام رقیه داشتند

آیا امام حسین دختری به نام رقیه داشتند

خانه / پیشنهاد ویژه / آیا امام حسین دختری به نام رقیه داشتند

بنابرنقل معتبر تاریخی فرزندان حسين علیه السلام ده تن بودند؛ شش پسر و چهار دختر. سه تن از پسران وي علي نام داشته‌اند و محمد و عبدالله و جعفر. علي اكبر در كربلا در برابر پدر جنگيد و شهيد شد و علي اصغر و عبدالله رضیع نيز با پدر شهید شدند….

آیا امام حسین دختری به نام رقیه داشتند

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از پایگاه عرفان، ابهامات زیادی در رابطه با تعداد فرزندان حضرت مولانا اباعبدالله الحسین علیه السلام وجود دارد، خصوصا درباره حضرت رقیه سلام الله علیها این سوال وجود دارد که آیا اساسا امام حسین علیه السلام دختری با این نام داشتند؟

1- بنابرنقل معتبر تاریخی فرزندان حسين علیه السلام ده تن بودند؛ شش پسر و چهار دختر. سه تن از پسران وي علي نام داشته‌اند و محمد و عبدالله و جعفر. علي اكبر در كربلا در برابر پدر جنگيد و شهيد شد و علي اصغر وعبدالله رضیع نيز با پدر شهید شدند. دختران امام عبارت از زينب و سكينه و فاطمه کبری و فاطمه صغری (رقیه) بودند. غير از امام سجّاد‌ علیه السلام و جعفر بن الحسين‌ علیه السلام تمام فرزندان ذكور امام حسين علیه السلام در كربلا به شهادت رسيدند.

ضریح حرم حضرت رقیه سلام الله علیها
ضریح حرم حضرت رقیه سلام الله علیها

2- شهرت حکایت جانسوز شهادت رقیه سلام الله علیها به خاطر سن اندک و دیدار او با سر مبارک ابا عبد الله الحسین درکاخ یزید و ماجرای خواب دیدن پدر و شهادت غریبانه در غربت و کراماتی که از وی دیده شده مورد توجه همگان است. به برکت حضور رقیه سلام الله علیها در قلب حکومت امویان، راه گم‌کردگان طریق ولایت به سمت اهل بیت هدایت می‌شوند. آن شهیده خردسال همانند مشعلی است که انسان‌های سرگردان را نجات می‌دهد. همچنین از اثرات وجودی حضرت رقیه سلام الله علیها کم اثر شدن جنایاتی بود که معاویه ملعون در حق اسلام انجام داد؛ زيرا مرقد آن شهیده تبدیل به مرکزی برای تبلیغ شیعیان شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *