آیت‌الله سبحانی | منابر طلاب در ماه محرم باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت‌الله سبحانی | منابر طلاب در ماه محرم باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد

«آیت‌ الله سبحانی» در درس خارج اصول خود، اظهار داشتند: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نهال اسلام را کاشت و خودش آن را باغبانی و حراست کرد؛ اما پس از ایشان اموی‌ها هرگز راضی نبودند این درخت به بار بنشیند؛ بنابراین اسلام را تحریف کردند.

«آیت‌ الله العظمی سبحانی»  از مراجع عظام تقلید در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نهال اسلام را کاشت و خودش آن را باغبانی و حراست کرد؛ اما پس از ایشان اموی‌ها هرگز راضی نبودند این درخت به بار بنشیند؛ بنابراین اسلام را تحریف کردند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان داشتند: امام حسین علیه السلام نیز احساس کرد در آن زمان، دوران امر به معروف لسانی نیست، بنابراین این نظام را معرفی و حرکت در امت اسلامی ایجاد کردند تا به ثمر برسد.
معظم له با بیان اینکه امام خمینی رحمة الله علیه در سخنی فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است، خاطرنشان ساختند: نهضت حسین بن علی علیه السلام مکتب است و در طول زمان این مکتب بهانه بوده که افراد بتوانند حقوق خود را از افراد ناحق بگیرند.
ایشان تصریح کردند: اگر طلاب عازم شهرهای دیگر هستند باید در نظر داشته باشند منابر باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد و پای منبر یک نوع احساس ایمان و اخلاق کنند و تحول داشته باشند.
مرجع عالیقدر اذعان داشتند: باید برای منابر اهل مطالعه بود و تاریخ، آیه و نقد آن مطالعه شود؛ اگر منابر علمی و اخلاقی باشد، نظام را به پا می‌دارد و اگر با هیاهو تمام کنیم تنها در مسجد اثر دارد و در بیرون اثر نخواهد داشت.
«آیت الله العظمی سبحانی در پایان اظهار داشتند: باید برای منبر سازنده مطالعه مناسبی از مقتل و تاریخ انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *