آیت الله نوری همدانی | نوکری ترامپ با خادم الحرمی سازگار نیست

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت الله نوری همدانی | نوکری ترامپ با خادم الحرمی سازگار نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی :در جهان شاهد شکل گیری فرقه تکفیری وهابی هستیم که رفتن به زیارت اهل بیت علیهم السلام را شرک می داند، ولی خدمت به ترامپ و نوکری به آمریکا را شرک نمی دانند این مسئله با خادم الحرمین بودن سازگاری ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار جمعی از فرماندهان کلانتری ناجا، ضمن تبریک ایام وحدت بر توجه بیشتر به مسئله وحدت و سیره زندگی پبامبر صلی الله علیه و آله و سلم مطرح کردند.

ایشان گفتند: در جهان شاهد شکل گیری فرقه تکفیری وهابی هستیم که رفتن به زیارت اهل بیت علیهم السلام را شرک می داند، ولی خدمت به ترامپ و نوکری به آمریکا را شرک نمی دانند این مسئله با خادم الحرمین  بودن سازگاری ندارد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشتند: در وضعیتی قرارداریم که دشمن به بهانه های مختلف به کشورهای اسلامی عراق، سوریه، یمن و بحرین حمله می کند و با علمای اسلام ستیز می کند و تحت شکنجه قرار می دهد؛ بنابراین دراین شرایط که دشمنان دنبال این نوع برنامه هستند مسلمین هم لازم است در برابر دشمنان مقاوم باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای هدایت مردم تلاش شبانه روزی می کرد به طوریکه برای هدایت مردم دچار سختی ورنج های فراوان شده بود اظهارداشتند: هدف پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از ترویج دین ساختمان سازی انسان با استفاده از مصالح دین بود.

معظم له با بیان اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زمانی که مبعوث به رسالت شد در دستی ابزار جهاد و در دستی دیگر کتاب الهی داشت، گفتند: تا جای که امکان داشت مردم را به دین دعوت می کرد و آنهایی که اهل پذیرش نبودند و نمی خواستند دین را قبول کنند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با آنها جهاد می کرد واز این طریق هم دین را ترویج می داد.

 ایشان افزودند: داشتن ابزار جهاد و کتاب الهی تنها اختصاص به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نداشت همه انبیاء این گونه بوده اند به همین دلیل این اقدام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نشان دهنده  اهمیت جهاد است و باید کاری کرد جامعه اسلامی به فرهنگ جهاد افتخار کنند و آن را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی امنیت را بالاترین نعمت درجامعه اسلامی دانسته و از تلاش های نیروی انتظامی برای برقراری امنیت جان خود را فدا می کنند قدردانی کرد.

 معظم له بر مطالعه وصیت نامه و آثارشهدای تاکید کردند و در شرایط کنونی آن را لازم وضروری دانستند.

 ایشان افزودند: امام راحل شخصیتی ممتاز درجهان اسلام بود و توانستند برکات زیادی برای  داشته باشند و مهمترین آن انقلاب بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *