استاد قرائتی| ماجرای ولادت شیخ صدوق با دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

خانه / پیشنهاد ویژه / استاد قرائتی| ماجرای ولادت شیخ صدوق با دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

پدر شیخ صدوق بچه دار نمی شد. نامه ای به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نوشت تا حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف در حقش دعا کند و نامه را به وسیله حسین بن روح به آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف رساند. امام علیه السلام در حقش دعا کرد و … .

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حتی در پس پرده غیبت، مهربان ترین رفیق برای بشر است و می توان با رعایت نکاتی از این رفاقت برترین بهره ها را برد.

«وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا؛ و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته [يعنى] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند.»(سوره نساء، آیه 69)

در سوره حمد، گروه «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ» مصداق رهپویان صراط مستقیم ذکر شده و این بار دوم است که در کنار آیه صراط مستقیم، گروه «أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم» مطرح شده است. گویا غیر از انبیاء، شهدا، صدیقان و صالحان، دیگران به بیراهه می روند و راه مستقیم منحصراً راه این چهار گروه است.

رفیق خوب، انبیاء، شهدا و صدیقان و صالحان اند. رفقای دنیایی را هم باید با همین خصلت ها گزینش کرد: «حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا».

امام رضا علیه السلام در حدیثی مفصل در بیان ویژگی های امام علیه السلام فرمودند: «امام، همدم و رفیق واقعی است.»(1)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ما را دوست دارند و فرمودند: «همانا ما از رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم؛ چراکه در غیر این صورت، سختی ها و گرفتاری ها بر شما فرود می آید و دشمنان شما را ریشه کَن کرده و از بین می برند.»(2) حالا که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ما را فراموش نمی کنند، ما هم نباید ایشان را فراموش کنیم.با کسی رفیق شوید که به شما انرژی و آینده نگری بدهد. در حدیث است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «حواریون به عیسی علیه السلام گفتند: یا روح الله! با که بنشینیم؟ فرمود: کسی که دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانش تان را زیاد کند و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.

استاد قرائتی| ماجرای ولادت شیخ صدوق با دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

پدر شیخ صدوق بچه دار نمی شد. نامه ای به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نوشت تا حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف در حقش دعا کند و نامه را به وسیله حسین بن روح به آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف رساند. امام علیه السلام در حقش دعا کرد و در جواب نامه اش نوشت: «قد دعونا الله لک بذلک و سترزق ولدین ذکرین خیرین».(3) پس از آن به برکت دعای آن حضرت عجل الله تعالی فرجه، صاحب دو فرزند عالم و فقیه شد. یکی از آنها شیخ صدوق معروف به ابن بابویه است که قبرش نزدیک حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام است.

در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه آمده است که ایشان عامل تالیف دل ها است: «أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلَاحِ وَ الرِّضَا».

اطاعت از رسول صلی الله علیه و آله و سلم، پرتوی از اطاعت از خدا و در طول آن است پس با توحید منافاتی ندارد: «مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ».

پی نوشت ها:

1-کافی، ج 1، ص 200

2-احتجاج، ج 2، ص 497

3-رجال نجاشی، ص 261

4-اقبال الاعمال، ص 297

منبع: برگرفته از «پرتوی از آیه های مهدوی»، محسن قرائتی؛ به کوشش حسن ملائی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *