انتقاد آیت الله علوی گرگانی از سخنان نسنجیده پیرامون فلسفه غیبت

خانه / انتظار و مهدویت / انتقاد آیت الله علوی گرگانی از سخنان نسنجیده پیرامون فلسفه غیبت

آیت الله علوی گرگانی گفتند: متأسفانه بعضی افراد که اطلاعات چندانی درمورد فلسفه غیبت ندارد، سخنانی را برروی منبر ارائه می کنند که موجب شرمندگی اهل علم می شود.

آیت الله علوی گرگانی پیش ازظهر امروز در دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن بابیان اینکه مسئله غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از مسائل مهم در دین است، اظهارداشتند:غیبت آن حضرت فلسفه زیادی دارد و همین بیان نشدن همه فلسفه وحکمت غیبت باعث مشکلاتی در جامعه شد و شاید یکی از دلایل عدم پاسخ گویی این باشد که همه کس نمی توانند دلایل غیبت را درک و هضم کند.

ایشان بابیان اینکه غیبت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف براساس دستورات حضرت حق است و او است که تصمیم گیرنده اصلی است و حکمت ها را بهتر می فهمد و درک می کند، ابرازداشتند: متأسفانه بعضی افراد که اطلاعات چندانی درمورد فلسفه غیبت ندارد، سخنانی را برروی منبر ارائه می کنند که موجب شرمندگی اهل علم می شود.

معظم له با بیان اینکه بر روی منبر بیایم این حرف را بیان کنیم که اگر می خواهیم آن حضرت ظهور کند یکی از راههای افزایش فساد است و لازم است جامعه دراین مسیر حرکت کند، افزود: نباید این سخنان کوته فکرانه را برای مردم ارائه داد، اساسا چنین سخنی خلاف دین است.

آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند:جامعه نباید برای آمدن حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فساد را افزایش دهد؛ بلکه لازم است زمینه ظهور را آماده کندکه یکی از آن زمینه ها آماده کردن جامعه برای ظهور است؛ آیا تا به حال برای این مسئله قدمی برداشته ایم.

ایشان افزودند: اگر افراد جامعه آمادگی استقبال از حضرت را نداشته باشد، چگونه می خواهند در رکاب حضرت حجت علیه السلام باشند؛ خود همین آمادگی فکری، بدنی و مالی می تواند به حضرت در مقابله با دشمنان کمک و یاری کند.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *