تا ساحل آرامش – استاد عباسی ولدی – قسمت 21 – گام سوم: سنگ محک – ملاک تصمیم گیری 3

خانه / مطالب و رویدادها / تا ساحل آرامش – استاد عباسی ولدی – قسمت 21 – گام سوم: سنگ محک – ملاک تصمیم گیری 3

گام سوم: سنگ محک – ملاک تصمیم گیری 3

تا ساحل آرامش – استاد عباسی ولدی – قسمت 21 – گام سوم: سنگ محک – ملاک تصمیم گیری 3

تا ساحل آرامش 61

برای تصمیم‌هایمان، ملاک ثابت و صحیحی داشته باشیم

(قسمت سوم)

تصمیم‌های ما، فرصت‌ بالا رفتن ما را رقم می‌زند. برای رسیدن به تصمیم‌های طلایی، سنگ محک را همیشه همراه داشته باش.

اقتصاد هم یکی دیگر از معیارهای غیر قابل اعتماد برای زندگی مشترک است. برخی فکر می‌کنند اگر از نظر اقتصادی به توانمندی قابل قبولی برسند، زندگی‌شان حاشیۀ امنی پیدا کرده، خطر جدّی، آن را تهدید نخواهد کرد، در حالی که آمار، این طرز فکر را تأیید نمی‌کند. آمارهایی که در ادامه می‌آید، قابل تأمّل است. دقّت کنید!

در سال1392 در منطقۀ شمیرانات تهران، به ازای هر صد ازدواج، بیش از ۵۸ طلاق، ثبت شده است.[1]این در حالی است که در منطقۀ اسلامشهر تهران در همین سال به ازای هر صد ازدواج، حدود ۲۵ طلاق ثبت شده است.[2]

نتایج بررسی‌های تازه، نشانگر افزایش روزافزون طلاق در میان خانواده‌های بسیار ثروتمند در شهر تهران است، به گونه‌ای که 68 درصد کسانی که در یک تالار مجلّل پایتخت در شمال تهران ازدواج کرده بودند، ظرف کمتر از یک سال، از هم طلاق گرفتند.

ساحل آرامش   13

بنا بر این گزارش، از مجموع 350 ازدواج صورت گرفته در این تالار مشهور و مجلّل که در منطقۀ فرمانیۀ تهران واقع شده، تعداد 238 مورد آن، ظرف کمتر از یک سال به طلاق منتهی شده است. بر اساس این گزارش، موضوع طلاق این تعداد زوج ازدواج کرده در این تالار، زمانی فاش شد که مسئولان تالار، تصمیم گرفتند از کسانی که ظرف یک سال اخیر در تالار آنها مراسم عروسی خود را برگزار کرده بودند، برای شرکت در جشن یک سالگی زندگی، دعوت کنند؛ امّا بیشتر مهمانان پاسخ دادند که زندگی‌شان، حتّی یک سال هم دوام نداشته و به دلیل جدایی، در این مراسم شرکت نمی‌کنند.

هزینۀ برگزاری هر یک از عروسی‌های انجام شده در این تالار، بیش از 150 میلیون تومان بوده و برخی از چهره‌های سرشناس اقتصادی و ورزشی نیز جشن عروسی خود را در این تالار، برگزار کرده‌ بودند.

بنا بر این گزارش، در برخی ازدواج‌های این تالار شمال شهر، میزان مهریۀ عروس‌ها، سکّۀ بهار آزادی به ارتفاع کوه‌های هیمالیا یا قلّۀ دماوند (هشت هزار  یا پنج هزار و ۶۱۰ سکّه) تعیین شده بود.

همچنین در یکی از جشن‌های عروسی، ارزش تقریبی خودروهای مهمانان حاضر، هفده میلیارد تومان برآورد شده بود.[3]

تا ساحل آرامش 60

(تا ساحل آرامش ج1 ص 52؛استاد محسن عباسی ولدی )

[1]. قیطریه، زعفرانیه، فرمانیه، ولنجک، تجریش و نیاوران، جزئی از منطقۀ شمیرانات هستند که محلّ سکونت از ما بهتران است!

[2]. سال‌نامۀ آماری ثبت احوال، 1392.

[3]. روزنامۀ کیهان، سه شنبه 7 آبان 1387.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *