جشن عروسی آری، اسراف هرگز

خانه / پیروان عترت / همسرانه / چند کلمه حرف حساب / جشن عروسی آری، اسراف هرگز

اگر موفق به کاهش هزینه در برگزاری جشن عروسی شده اید حتما نباید این میزان هزینه را در جای دیگری مصرف کنید. مثلا لازم نیست مبلغ باقیمانده را طلا بخرید یا به سفر بروید…

جشن عروسی آری، اسراف هرگز

سالروز پیروند آسمانی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها

اگر موفق به کاهش هزینه در برگزاری جشن عروسی شده اید حتما نباید این میزان هزینه را در جای دیگری مصرف کنید. مثلا لازم نیست مبلغ باقیمانده را طلا بخرید یا به سفر بروید. چون هدف کم کردن هزینه هاست نه خرج کردن در جای دیگر.

ممکن است فکر کنید نمیشود بعضی چیزها را از جشن عروسی حذف کرد یا شکل ساده آن را برگزار کرد. چرا که همه اقوام و آشنایان به شکل مجللی ازدواج شان را جشن گرفته اند. بهتر است به جای اینکه شبیه دیگران باشید و کار اشتباه آن ها را انجام دهید خودتان باشید و کار درست را انجام دهید. به این ترتیب شما میتوانید ایجاد کننده یک فرهنگ درست نیز باشید.

برخی موارد عروسی را می توانیم خودمان انجام دهیم. به این ترتیب هم به هزینه عروسی کمک کرده باشیم هم از اینکه کار دست خودمان است، لذت ببریم. مثلا می توانیم چند شاخه گل بخریم و خودمان دسته گل عروس را تهیه کنیم. این مورد از آن مواردی است که می تواند از جشن عروسی حذف نشود اما قابلیت کاهش هزینه را دارد.

شما همچنین می توانید جشن عروسی تان را مانند یک مهمانی ساده که آقایان و خانم ها در یک سالن یا منزل حضور دارند، برگزار کنید. طوری که عروس خانم با حجاب و چادر سفید در مهمانی حضور داشته باشند و به این ترتیب هزینه آرایشگاه و لباس عروس آن چنانی حذف می شود. همچنین بیشتر مهمانان نیز به این دلیل که خانم ها و آقایان در مهمانی حضور دارند، هزینه آرایشگاه و لباس نمی دهند و با یک دست لباس ساده و با حجاب در مهمانی حضور بهم می رسانند و این گونه شما از مصرف گرایی و اسراف نیز جلوگیری کرده اید.

ما معمولاً به این بهانه که شاد هستیم و یک شب هزار شب نمی شود، در جشن عروسی اسراف میکنیم. حواسمان باشد بسیاری از ما، مراقب گناه های دیگر در این شب هستیم، اما مراقب اسراف نیسیتیم. پذیرایی تجملاتی نشان دهنده احترام به مهمانان نیست.

پذیرایی از مهمانان در جشن عروسی، یکی از سنگین ترین هزینه های عروسی است که اگر کنترل و مدیریت شود و به اندازه درست غذا یا سایر خوراکی ها تهیه شود، گام بزرگی در جهت ترویج و عمل به شعار ازدواج آسان است.

اگر از طرفداران ازدواج ساده  و آسان هستید و حتی از وضعیت مالی خوبی نیز برخوردار هستید، جشن عروسی تان را ساده و صمیمی برگزار کنید. چون احتمالا اثرگزاری بیشتری نیز در اطرافیان و آشنایانتان خواهید داشت.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *