حمله به سفارت ایران در لندن | عده ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی امروز در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش آوردند

حمله به سفارت ایران در لندن | عده ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش در آوردند

خانه / پیشنهاد ویژه / حمله به سفارت ایران در لندن | عده ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش در آوردند

سفیر ایران در لندن با بیان اینکه متعرضان به سفارت ایران در انگلستان تفسیر فرقه‌گرایانه‌ای از شیعه دارند، بر وظیفه دولت انگلستان برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و سفارت کشورمان در این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن دقایقی قبل در صفحه شخصی توئیترش درباره تعرض چهار نفر از هواداران یک فرقه تندرو به سفارت ایران در لندن نوشت: گروه حمله کننده به سفارت ایران در لندن یک جامعه افراطی شیعه را نمایندگی می‌کند. آنها تفسیر فرقه‌گرایانه‌ای از شیعه دارند و بر اهانت به رهبران ارشد اهل سنت اصرار می‌‌ورزند.

وی با اشاره به مسئولیت دولت میزبان برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها افزود: به هر حال دولت انگلستان تعهدی تزلزل‌ناپذیر برای حفاظت از سفارت برعهده دارد.

به گزارش فارس، چهار هوادار یک فرقه تندروی مقیم انگلستان عصر دیروز (جمعه) به وقت محلی به سفارت ایران در لندن تعرض کرده و با ورود به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اهانت کردند و بعد از حدود سه ساعت توسط پلیس انگلستان دستگیر شدند.

سخنگوی پلیس لندن نیز اعلام کرد که چهار نفر بعد از بالا رفتن از بالکن طبقه اول سفارت ایران در لندن در روز جمعه (دیروز)، دستگیر شدند.

به گزارش فارس، شب گذشته پس از انتشار این خبر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران پس از پایان تعرض سه ساعته به سفارت ایران با انتشار عکسی از اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در لندن خبر داد و نوشت: «ساعت 10 شب به وقت لندن است. میله ی پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.»

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *