دکتر قنبری|هیات های مذهبی نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند

دکتر قنبری|هیات های مذهبی نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند

خانه / اختصاصی هیأت / دکتر قنبری|هیات های مذهبی نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند

هیات یک موجودیت و موضوعیت حرکت آفرین است و در اتصال به اهل بیت عليهم السلام می تواند اثربخشی بسیار زیاد و فوق العاده ای داشته باشد چه بسا که در حال حاضر انقلاب اسلامی را می توان محصول هیات دانست. انتظار این است که در فضای هیات علاوه بر مراعات حال مخاطب ومستمع، مطالب فاخر، متناسب با شئون جامعه، مستند، محکم و متین ارائه شود و اشعار نیز از ارزش ادبی و محتوایی بالایی برخوردار باشد.

دکتر قنبری|هیات های مذهبی نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند

حشمت الله قنبری استاد حوزه و دانشگاه افزود: در هیات هیچ وقت نباید وارد جناح بندی های سیاسی شد و حرکت باید در سایه ولایت و رهمنودهایی که از ناحیه ایشان متبادر می شود حرکت کرد و تصمیم گرفت حشمت الله قنبری کارشناس مسائل فرهنگی و استاد دانشگاه جوان های امروزی را اهل تعقل می داند و معقتد است جوان های امروزی از ضریب هوشی بالایی برخوردارند؛ حق را از باطل به خوبی تشخیص می دهند؛ به طور طبیعی در مقابل موضوعات سست، زود کرنش نمی کنند و با هیچ مسئله ای بر اساس ترس و جو کنار نمی آیند. هیات یک موجودیت و موضوعیت حرکت آفرین است و در اتصال به اهل بیت عليهم السلام می تواند اثربخشی بسیار زیاد و فوق العاده ای داشته باشد چه بسا که در حال حاضر انقلاب اسلامی را می توان محصول هیات دانست. انتظار این است که در فضای هیات علاوه بر مراعات حال مخاطب ومستمع، مطالب فاخر، متناسب با شئون جامعه، مستند، محکم و متین ارائه شود و اشعار نیز از ارزش ادبی و محتوایی بالایی برخوردار باشد. .

دکتر قنبری|هیات های مذهبی نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند

دکتر قنبری|هیات های مذهبی نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند جذب حداکثری در هیات برقرار بوده و باید برای دفع حداقلی چند نکته را مدنظر قرار داد از جمله اینکه زائرین اهل بیت علیهم السلام که در فضای هیات حضور می یابند را در تراز اهل بیت علیهم السلام مورد احترام قرار دهیم به این معنا که خادم هیات خادم اهل بیت علیهم السلام است و هر کسی را که در هیت خدمت میکند زائر اهل بیت علیهم السلام بدانیم. همچنین وقتی که از مستمع و مخاطب در هیات میگیریم بر اساس تراز و خواسته اهل بیت عليهم السلام پر شود که بر اساس سلیقه های شخصی یا ضرورت و اضطرار؛ ضمنانکته مهم اینکه در جلسات هیچ وقت نباید وارد جناح بندی های سیاسی شد و حرکت باید در سایه ولایت و رهمنودهایی که از ناحیه ایشان متبادر می
شود حرکت کرد و تصمیم گرفت. در نقد کسانی که مسئله اسلام سکولارو اسلام سیاسی را مطرح می کنند باید گفت که قرآن و نهج البلاغه کتاب سیاست است لذا اسلام سیاسی است و اسلام برای اداره دین و دنیای مردم آمده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *