روایت یک عمر جهاد

روایت یک عمر جهاد

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهدا / روایت یک عمر جهاد

در این روزهای کرونایی که سایه بیماری بر جهان سایه افکنده و جنگ اقتصادی و فرهنگی در مرز و بوم ما از هم سبقت می گیرند، بدون شک تنها روحیه جهاد، ایثار، مبارزه طلبی، مقاومت و دفاع از حق و حقیقت است که می تواند کلید راه موفقیت کشور ما در این روزهای سخت باشد.

روایت یک عمر جهاد

هیات: «نجات علی گودرزی» جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس است که امروز در گوشه ای از کشور زندگی می کند و بیش از هفت دهه از بهار عمرش را سپری کرده است اما همچنان روحیه جهادی خود را حفظ کرده و در هر برهه از زمان به میدان آمده و برای دفاع از کشور و ناموس پیشگام بوده است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس و همرزم حاج احمد متوسلیان، می گوید: همیشه خود را یک بسیجی می دانم، جبهه و جنگ تکلیف ما در آن روزها بود و بنابر فرامین رهبر کبیر انقلاب به میدان جنگ رفتن برای ما واجب کفایی بود.

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه افتخار ما لبیک گفتن به ولی امر جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه می دهد: من حاضرم در هر سنی و شرایطی که هستم جان خود را فدای آرمان های امام بکنم؛ هنوز روحیات جهاد را در خود حفظ کرده ام.

روایت یک عمر جهاد
روایت یک عمر جهاد

گودرزی به خاطرات سال های دور اشاره می کند: آن دوران 28 سال داشتم و دو فرزند خود را به همسرم سپردم، به مبارزه با دشمن رفتم، هنوز هم حاضرم برای حفاظت از جامعه از جان خود بگذرم و تجربیات خود را در هر زمینه ای بدون هیچ چشم داشتی برای نسل جوان و حتی مسؤولان بازگو کنم تا شاید مفید واقع شود.

او در ادامه به مشکلات فعلی کشور اشاره می کند و در توصیه به نسل چهارم انقلاب می گوید: جنگ اقصادی و فضای مسموم مالی در کشور وجود دارد، یکی از دلایل وجود چنین شرایطی ناکارآمدی برخی مسؤولان است که انتظار می رود با انتخاب افراد اصلح و انجام فریضه دینی خود پای صندوق های رأی، توسط جوانان انقلابی بتوانیم این مشکلات را نیز از سر بگذرانیم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس می گوید: باید در این برهه از زمان به هم نوعان خود کمک کنیم، البته بسیاری از جوانان مسیر درست را پیش گرفتند و با توزیع بسته های معیشتی به میدان آمدند؛ اگر رزمندگان شهید دوران دفاع مقدس هم بودند امروز همین مسیر را در پیش می گرفتند و من سعی دارم تا حد توانم به نسل جوان بسیحی برای پیش برد اهداف خود در این مسیر کمک کنم.

روایت یک عمر جهاد
روایت یک عمر جهاد

او در ادامه به رشادت های سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرده و می گوید: الگوبرداری از روحیه جهادی این شهید والا مقام و تلاش برای حفاظت از کشور می تواند به بهبود شرایط و وضعیت زندگی مردم کمک شایانی داشته باشد.

این رزمنده دفاع مقدس از کادر درمان به عنوان سنگربانان و مدافعان سلامت کشور یاد کرده و می گوید: رزمایش همدلی و مواسات که به فرمان مقام معظم رهبری در کشور رونق دو چندان گرفت و به داد قشر ضعیف رسید، نشان داد روحیه جهاد و ایثار در هر برهه از تاریخ به کمک کشور ما می آید و تقویت این روحیه تمامی مشکلات کشور را برطرف خواهیم کرد.

او معتقد است سال های هشت سال دفاع مقدس در سنگر جبهه و جنگ از خاک و ناموس وطن دفاع شد و امروز در شرایط کرونایی باید سنگر سلامت را سرپا نگهداریم.

شایان ذکر است این رزمنده بسیجی در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای کمک به پیشرفت کشور پیشگام بوده است، در این میان می توان به توزیع غذای گرم میان نیازمندان، حمایت و تشویق جوانان برای حضور در رزمایش مواسات و همدلی، فعالیت های اجتماعی همچون حمایت از محیط زیست و نگهداشت فضای سبز شهر، فعالیت در عرصه های فرهنگی همچون نوشتن خاطرات خود و انتقال حال و هوای آن روزها به نسل چهارم انقلاب و بسیاری دیگر اشاره کرد.

روایت یک عمر جهاد
روایت یک عمر جهاد

در ادامه یکی از خاطرات این رزمنده هشت سال دفاع مقدس را از نظر می گذرانید که به قلم یک جوان انقلابی به نگارش در آمده است؛

«آری این درست است این که می گویند خداوند شهدا را از صف های جبهه گلچین می کرد و می برد، به طورمثال در خاطره ای آقاعلی نجات می گوید: برخی مواقع که بچه های بسیج برای کارهای مختلف از بین یکدیگر شهردار تعیین می کردند، حاج احمد هم داوطلب می شد، او هم برای نگهبانی و واکس زدن پوتین ها و حتی شستن سرویس ها داوطلب می‍ شد و وقتی به ایشان می گفتیم حاج احمد شما در اینجا فرمانده اید و درست نیست که این کارها را انجام دهید ایشان می فرمودند که در اینجا همه ما بسیجی هستیم و هیچ فرقی باهم نداریم، فدات شم!

تقریبا همه روزه به حوزه سر می زند و با وجودش به حوزه سرزندگی می بخشد به طور مثال فضای سرسبز حوزه از زحمات اوست او با خاطراتش زندگی می کند و دلاوری های بچه های جبهه را روایت می کند، آری وی هنوز هم مرد جنگ و گوش به فرمان ولایت است او پس از جنگ تحمیلی، در جنگ نرم هم حضور فعال دارد و با اشعار زیبا و راه اندازی کانال همسنگران در شبکه تلگرام در حال مبارزه با دشمنان انقلاب است.»

روایت یک عمر جهاد
روایت یک عمر جهاد

بدون شک روحیه جهاد، ایثار، مبارزه طلبی، مقاومت و دفاع از حق و حقیقت است که می توان کلید راه موفقیت کشور ما در این روزهای سخت باشد، با تقویت این روحیه از سنگین ترین و سخت ترین جنگ های تن به تن، فرهنگی، اقتصادی و حتی سخت ترین بیماری جهان عبور خواهیم کرد و هیچ مشکلی سر راه کشور به سد تبدیل نخواهد شد. تاریخ در حال تکرار است؛ بهتر است از گذشته درس بگیریم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *