زوج تازه مسلمان چینی در جشن میلاد حضرت معصومه (س) – دزفول

خانه / استان ها / زوج تازه مسلمان چینی در جشن میلاد حضرت معصومه (س) – دزفول

در خجسته میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)آیین جشنی به همّت واحد خواهران پیروان عترت هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول با حضور خانواده ها در پارک دولت دزفول برگزار شد.

در خجسته میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)آیین جشنی به همّت واحد خواهران پیروان عترت هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول با حضور خانواده ها در پارک دولت دزفول برگزار شد.

در این آیین که با استقبال خانواده ها روبرو شد یک زوج جوان اهل کشور چین که به دین مبین اسلام و مذهب تشیع تشرف یافته اند مهمانان ویژه‌ی این مراسم بودند. “آنیما”(فاطمه) همسر “لی شانگو”(حسن عبدالله) در سخنانی گفت: شنیدن وقایع روز عاشورا و اتفاقاتی که برای امام حسین (ع) در واقعه کربلا رخ داد زندگی مرا عوض کرد و مرا به سمت شیعه شدن سوق داد.

“آنیما” که هفت سال پیش به همراه شوهرش برای تحصیل به قم سفر کرده افزود: چند سال پیش در یکی از مجالس با وقایع روز عاشورا و اتفاقاتی که برای امام حسین (ع) رخ داده آشنا شده و تحت تاثیر قرار گرفته و به مذهب شیعه گرویدم.

وی افزود: وقایع روز عاشورا را برای امام جماعت محله و دوستانم در چین بازگو کرده و برایشان زیارت نامه عاشورا خواندم که آنان نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.این بانوی چینی که به دلیل وقایع عاشورا اشک می ریخت گفت: پیش از گرویدن به دین مبین اسلام عقیده کمونیستی داشتم.

شوهر این بانوی چینی نیز که متولد یکی از شهرهای جنوبی کشور چین است نیز گفت:زمانیکه برای تحصیل به ایران سفر کردم با آگاهی و به خاطر امامت ،عصمت و ولایت تصمیم گرفتم شیعه شوم.

ˈ لی شانگوˈ افزود: حدود ۲۰ میلیون چینی مسلمان هستند.

دیگر برنامه های این جشن که با استقبال پرشور خانواده ها در فضای باز و تفریحی شهرستان دزفول برگزار شد شامل: مولودی خوانی ، مسابقه ویژه دختران و دکلمه و نورافشانی بودند.

IMG_0301

IMG_0290

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *