سوگواری شهادت امام کاظم علیه السلام در امامزادگان شهرکرد

خانه / استان ها / سوگواری شهادت امام کاظم علیه السلام در امامزادگان شهرکرد

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام  در سراسر استان چهارمحال وبختیاری همراه با گرامیداشت 12فروردین برگزارشد.

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام  در سراسر استان چهارمحال وبختیاری همراه با گرامیداشت 12فروردین برگزارشد.

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه هفتمین مهر سپهر امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم علیه اسلام ،مراسم سخنرانی، مداحی و نوحه خوانی به همت هیئات مذهبی،بسیجیان و رزمندگان اسلام  و هیات امناء در مساجد ،حسینیه ها و امامزادگان استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

دراین مراسم که همزمان با گرامیداشت12فروردین روز جمهوری اسلامی بود سخنرانان باتسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه اسلام به بیان فضائل آن امام همام پرداختند و در ادامه با گرامیداشت حماسه آفرینی ملت ولایتمدار ایران اسلامی در انتخابات 12فروردین، به اهمیت برگزاری اولین انتخابات با حضور پر شور و حماسی اقشار مختلف مردم پس از سقوط رژیم پهلوی پرداختند.

این مراسم درمرکز استان در مساجد و حسینیه های شهرکردباحضور مردم مومن این خطه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزارشد.

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام کاظم علیه اسلام درآستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد با حضور زایرین و مجاورین برگزارشد.

 در این مراسم حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه اسلام سالگرد حماسه 12فروردین را گرامیداشت.

وی به بیان گوشه ای از فضایل امام هفتم شیعیان پرداخت و گفت: حضرت امام موسی کاظم علیه اسلام در خانواده مقدس و با تقوی و در بیت رفیع زهد و عبادت پرورش یافته بود که ایمان به خدا و عشق و علاقه به فضائل معنوی و خصائص انسانی از تمام در و دیوار و جوانب زندگی آن می بارید.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد:امام موسی کاظم علیه اسلام بدستور طاغوت ستمگر عصر و زمان خود، هارون الرشید به جرم حق گویی و دفاع از حقیقت، دستگیر و روانه زندان شد و سالها زندانی بود.

وی به عبادت آن امام همام اشاره کرد و افزود: آن حضرت زندان را به فرصتی برای عبادت پروردگار و سجده شکر طولانی تبدیل کرده بود.

حجت الاسلام کاظمی به دعای آن حضرت اشاره کرد و گفت:در بیشترین اوقات دعای حضرت امام موسی کاظم علیه اسلام این فراض بود “اللهم انی اسئلک الراحة عند الموت و المغفرة بعد الموت و العفو عند الحساب” یعنی خدایا من به هنگام مرگ آسایش و راحتی ، پس از مرگ غفران و آموزش و به هنگام بررسی حساب عفو و گذشت از درگاه تو مسئلت دارم.

وی حماسه آفرینی ملت ولایتمدار ایران اسلامی در 12فروردین اشاره کرد و افزود: نهال انقلاب اسلامی ایران که با رهبری امام خمینی (ره) و نثار خون فرزندان این آب و خاک رشد کرد و در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و زمینه مهم ترین انتخابات تاریخی مردم بزرگ ایران به دستور امام راحل برای تعیین نوع حکومت  فراهم شد.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: در این روز، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم 2/98 درصد تثبیت شد و رسما “جمهوری اسلامی را” ملت مسلمان ایران تأیید کردند.

وی ادامه افزود: 12 فروردین با حماسه آفرینی مردم ، با شعار اصلی انقلاب”استقلال، آزادی جمهوری اسلامی” تثبیت و نور اسلام ناب نه فقط در ایران، بلکه در سراسر جهان متجلّی شد.

 اقامه نماز مغرب و عشاء، ذکر مصیبت و روضه خوانی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

شایان ذکراست: مراسم شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه اسلام و گرامیداشت یوم الله 12 فروردین همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد باحضور اقشار مختلف مردم نیز برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *