ششمین روز بحران امنیتی در عراق

خانه / مطالب و رویدادها / ششمین روز بحران امنیتی در عراق

حمله هوایی به مقر نشست سرکرده های داعش در موصل | تدابیر امنیتی شدید در کربلا | اعلام آمادگی هزاران نفر ازاهالی کربلا برای جهاد علیه داعش

اغلب مناطق استان صلاح‌الدین از داعش پاکسازی شد /گزینه های اوباما برای کمک به عراق/

بحران امنیتی همچنان در عراق ادامه دارد و علی رغم تلاش های برای پس گرفتن موصل و دیگر شهرهای استان نینوا هنوز داعشی‌ها کنترل اوضاع در این شهر را دارند.همچنین اکنون تروریست‌ها در حال حرکت به سوی شرق عراق هستند و درگیری‌ها به استان دیالی و دو شهر السعدیه و جولولا در نزدیک مرز ایران و عراق رسیده است.

بی‌شک مهمترین خبر روز گذشته عراق بیانیه مرجعیت این کشور در حمایت از ارتش بود که طی آن از مردم خواست تا هر کسی که دارای توانایی است به ارتش بپیوندد که به واقع نقطه تحولی در عراق بود. بلافاصله بر سرعت ورود نیروهای داوطلب به عرصه درگیری‌ها افزود شد به طوری که مقامات عراقی از ورود بیش از یک و نیم میلیون نیروی داوطلب به درگیری‌ها خبر دادند.

موشک‌های ضد هوایی به دست تروریست‌های داعش در عراق رسیده است

العربیه خبر داد که تروریست‌ها از موشک‌های ضد هوایی برخوردارند و بالگرد ارتش که شب گذشته سقوط کرد با یکی از این موشک‌ها هدف قرار گرفته است.

درگیری در نزدیکی پادگان اشرف/تلاش تروریست‌ها برای نزدیک شدن به بغداد

 

منابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش عراق با تروریست‌ها در استان دیالی و در منطقه العظیم در جریان است و اکنون درگیری‌ها به نزدیکی پادگان اشرف هم کشیده شده است.

عمار حکیم: عراق را به گورستان داعشی ها تبدیل خواهیم کرد

الفرات نوشت: عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با سخنرانی در یکی از پادگان های داوطلبانه مردم این کشور گفت: عراق به گورستان گروه تروریستی داعش تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت که از اهل سنت، مسیحیان و ایزدی ها همچون اهل تشیع دفاع خواهد کرد.

حکیم خاطرنشان کرد: همه باید بدانند ما به دنبال پروژه همزیستی در عراق هستیم و نسبت به احقاق حقوق کسی که حقش ضایع شده است اهتمام می ورزیم.

«محمد الشیشانی» در استان نینوا کشته شد

«محمد الشیشانی» تروریست سرشناس چچنی توسط نیروهای ویژه ارتش عراق در استان نینوا کشته شده است.الشیشانی که نام اصلی‌اش محمد میلادوف است از سرکرده‌های اصلی داعش در سوریه است که طی چند سال گذشته به دلیل جنایت متعددی که در این کشور انجام داده، به چهره‌ای شناخته شده بدل شد.

توییت داعش پس از بریدن سر یک سرگرد عراقی: این هم توپ ما برای فوتبال، البته از جنس پوست – جام جهانی/تا به حال 1700 شیعه را کشته‌ایم!+تصاویر

اوباما: نیروی نظامی به عراق نمی‌فرستیم/ سرسرگرد عراقی توپ جام جهانی داعش/ عمارحکیم: عراق را به گورستان داعشی ها تبدیل خواهیم کرد
سازمان ملل اعلام کرد که تروریست های خونخوار داعش هر روز در حال کشتار غیرنظامیان و سربازان ارتش و نیروهای پلیس در راه رسیدن به بغداد هستند.

 

—رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی از احتمال بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق در پی پیشروی‌های داعش در این کشور خبر داد.

کمک‌ ۳۰۰ میلیون دلاری عربستان به نیروهای داعش / مستشاران آمریکایی در بدنه داعش

یک رسانه آمریکایی از سرمایه‌گذاری عظیم آل‌سعود در تجهیز گروهک تروریستی داعش خبر داد.

استاندار نینوا:حضور نظامی آمریکا در عراق را نمی‌خواهیم/از کمک‌های واشنگتن استقبال می‌کنیم

استاندار نینوا در مصاحبه با «اسکای‌نیوز» ضمن استقبال از حمایت‌ها و کمک‌های آمریکا برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش اعلام کرد که خواستار حضور نظامی آمریکا در عراق نیستند.

«داعش» دانشجویان عراقی را به گروگان می‌گیرد

شبکه ماهواره‌ای «بغداد»‌ به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که تروریست‌های «داعش»، تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های استان‌های «نینوا»، «صلاح‌الدین»، «الانبار» و «دیالی» را ربوده‌اند که این امر موجب ایجاد موجی از رعب و وحشت در میان دانشجویان شده و آنها پا به فرار گذاشته‌اند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان عراقی در استان‌های مذکور از بیم به گروگان‌ گرفته شدن از سوی داعش حتی در امتحانات پایان ترم خود حاضر نمی‌شوند.

داعش درگیری‌های خود در سوریه را متوقف کرده است

رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد،‌ گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه درگیری‌ها در این کشور را متوقف کرده است و این گروه سلاح‌هایی که در عراق تحت تصرف خود درآورده است،‌ به سوریه منتقل می‌کند.

۷ هزار داوطلب جنگ با «داعش» در استان «بابل» عراق

۷ هزار نفر از استان بابل برای مقابله با تروریست‌های داعش در استانهای نینوا و صلاح‌الدین داطلب شده‌اند.

کویت: داعش تهدیدی برای همه منطقه است

معاون وزارت خارجه کویت، گروهک تروریستی داعش را تهدیدی برای کشورش و همه منطقه خواند و گفت که همه کشورهای منطقه برای مقابله با این خطر واقعی هماهنگ باشند.

دیده بان حقوق بشر گزارش داد: ارسال تسلیحات به غنیمت گرفته شده ارتش عراق به سوریه از سوی داعش

پایگاه وردنا نوشت: به دنبال ادامه تحرکات گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در مناطق مختلف عراق، دیده بان حقوق بشر در سوریه با انتشار گزارشی اعلام کرد که شاخه این گروه تروریستی در داخل سوریه هم اکنون در انتظار دریافت تسلیحاتی که از سوی هم قطاران خود از عراق ارسال می شود به سر می برد و  فعالیتهای خود را در داخل سوریه متوقف کرده است.

 این نهاد همچنین اعلام کرد که قرار است تروریستهای تکفیری که از چهار روز پیش تا کنون تحرکات نظامی خود را علیه دولت و ارتش عراق آغاز کرده اند، تسلیحاتی را که در خلال درگیریها از ارتش این کشور به دست آورده اند را برای دیگر تروریستهای داعش در سوریه ارسال کنند.

دفتر آیت‌الله سیستانی حکم واجب کفائی جهاد برای کارمندان عراقی را صادر کرد/ سىَر سرگرد عراقی توپ فوتبال داعش/تصاویر+18دفتر آیت‌الله سیستانی حکم واجب کفائی جهاد برای کارمندان عراقی را صادر کرد

دفتر آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق امروز اعلام کرد که اکنون  کارمندان دولتی عراقی از جهاد معاف هستند باید در صورت ضرورت دفاع کنند.

مرجعیت عالی شیعیان عراق جمعه اعلام کرده بود که تمام کسانی که می‌توانند سلاح حمل کنند و با تروریست‌ها بجنگند باید به صفوف نیروهای امنیتی بپیوندند و این امر بر مردم عراق واجب است.

ناحیه «الاسحاقی» در شهر سامرا آزاد شد

فرماندهی عملیات سامرا از آزادسازی کامل منطقه «الاسحاقی» در این شهر خبر داد.

 داعش جسد امام جماعت مسجد جامع موصل را تکه تکه کرد 

تعدادی از روحانیون عراق اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش شیخ محمد المنصوری امام جماعت و خطیب مسجد جامع بزرگ موصل را به قتل رسانده و جسد وی را مثله مثله کردند.

بر اساس گزارشات پایگاه های اینترنتی عراقی، «سلام منصور الهیتی الجمعه» امام جماعت مسجد جامع الصدیق اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی “داعش” پنج شنبه به منزل شیخ منصوری یورش برده و از وی خواستند که با آنها بیعت کند و مسجد را برای آموزش عناصر این گروه تخلیه کند و وقتی با مخالفت وی مواجه شدند، وی را به قتل رسانده و جسدش را تکه‌تکه کردند .

گزینه های اوباما برای کمک به عراق؛امکان حمله هوایی ظرف 24ساعت/ جرج بوش در راه خلیج فارس
رئیس جمهور آمریکا هر چند جمعه شب صراحتا اعلام کرد که واشنگتن اقدام به اعزام نیروی نظامی به عراق نمی کند اما با این حال راه هایی را برای کمک به دولت “نوری المالکی” ترسیم کرد که یکی از آنها حمله هوایی به مواضع داعش است.

 وزارت کشور عراق: بغداد ۱۰۰ درصد امن است 

وزارت کشور عراق لحظاتی پیش اعلام کرد که بغداد 100 درصد امن است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد .

از سوی دیگر دفتر فرماندهی کل اعلام کرد که اغلب مناطق استان صلاح الدین تحت کنترل نیروهای امنیتی عراق قرار دارد.

عکس/ عمار حکیم با لباس رزم
سید عمار حکیم روحانی سیاست‌مدار شیعه عراقی و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با پوشیدن لباس رزم آماده مقابله با داعش شد.

خارج‌کردن تسلیحات به غنیمت گرفته‌شده از ارتش عراق به سوریه/ سَر سرگرد عراقی توپ فوتبال داعش/ وزارت کشور عراق: بغداد ۱۰۰ درصد امن است
خارج‌کردن تسلیحات به غنیمت گرفته‌شده از ارتش عراق به سوریه/ سَر سرگرد عراقی توپ فوتبال داعش/ وزارت کشور عراق: بغداد ۱۰۰ درصد امن است

اغلب مناطق استان صلاح‌الدین از تروریست‌های داعش پاکسازی شد

سرلشکر «قاسم عطا» سخنگوی رسمی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، گفت: «بیشتر مناطق استان صلاح الدین از تررویست‌های داعش پاکسازی شده‌اند و نیروهای امنیتی در حال حاضر، در اطراف صلاح‌الدین، دیالی، کرکوک و نینوی در حال مبارزه و عقب‌رانی تروریست‌ها هستند.»

پیش از این گروه دولت اسلامی عراق و شام -داعش- توانسته بود بخش‌هایی از شهر «تکریت» مرکز استان صلاح‌الدین و برحی مناطق را در این استان به اشغال خود درآورد. همچنین نیروهای داعش سعی داشتند به سامرا، دیگر شهر بزرگ استان صلاح‌الدین نیز حمله ور شوند که با مقاومت ارتش و نیروهای مردمی مواجه شدند.

به منظور ایجاد رعب در صفوف تروریست‌ها«مقتدا صدر» خواستار رژه نظامی «جیش المهدی» در سراسر عراق شد

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر خواستار رژه نظامی عناصر «جیش المهدی» که فعالیت آن مدتهاست به حالت تعلیق درآمده است، در استان‌های مختلف عراق شد.

بر اساس این گزارش، صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دلیل این دعوت به رژه نظامی به این منظور است که می‌خواهیم به همه جهانیان تعداد نیروهای خود و توانمندی‌هایمان را نشان دهیم و دشمن را بترسانیم.

رهبر جریان صدر از طرفداران خود خواست تا برای ایجاد رعب در صفوف تروریست‌ها در تمام استان‌ها رژه نظامی انجام دهند.

موضع‌گیری رسانه‌های غربی درباره حملات داعش؛ تلاشی برای دامن زدن به آتش اختلاف فرقه‌ای 

جهت‌گیری رسانه‌های غربی در پی حملات داعش در عراق حاکی از تلاش همه‌جانبه برای القای همراستا بودن منافع آمریکا و ایران در این زمینه و دامن‌زدن به اختلافات شیعه و سنی است.

شادمانی علنی دختر صدام از اقدامات داعش

دختر صدام دیکتاتور معدوم عراق اعلام کرد، از “پیروزی های” عمویش عزت الدوری (معاون اول سابق صدام) و دیگر عناصر مسلح در عراق بسیار شادمان است.

هلاکت سرکرده یک گردان داعش در تکریت

منابع امنیتی از هلاکت سرکرده یکی از گردانهای مهم داعش در تکریت و درگیری های شدید در العظیم در بعقوبه از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.

ورود شیعیان یمنی به نجف اشرف 

در پی تهدیدات گروهک تروریستی داعش درباره تخریب مرقد امام علی(ع)، گروهی از شیعیان یمن “حوثی ها” برای دفاع از مراقد شریف وارد نجف اشرف شده اند.

فیلم/جنایات فجیع داعش با لباس مبدل ارتش(+18)

هلاکت مفتی داعش در بعقوبه

همزمان با آغاز عملیات پاکسازی منطقه السعدیه در استان دیالی از عوامل داعش، منابع خبری از هلاکت مفتی داعش و پنج نفر از همرهان وی در این استان خبر دادند.

حمله هوایی به مقر نشست سرکرده های داعش در موصل
حمله بالگردها ارتش عراق به مقر نشست سرکرده های داعش در موصل و درخواست یکی دیگر از مراجع از مردم برای حمایت از عتبات از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

تدابیر امنیتی شدیددر کربلا
همزمان عقیل الریحی استاندار کربلا در دیدار قیس الخزعلی دبیر کل جنبش اهل الحق اعلام کرد: تهدید ضد کربلا بی ارزش است زیرا مجال رسیدن به این قطعه مقدس را پیدا نخواهد کرد.

از سوی دیگر قیس الخزعلی گفت: اوضاع امنیتی کربلا خوب است و نیروهای امنیتی مطابق یک طرح محکم آماده رویارویی با هر اقدامی هستند.

این در حالی است که عثمان الغانمی فرمانده عملیات فرات مرکزی اعلام کرد: مراکز جذب دواطلب برای جنگ با داعش شاهد استقبال شمار زیادی از داوطلبان بوده است.

اعلام آمادگی هزاران نفر ازاهالی کربلا برای جهاد علیه داعش
استقبال گسترده مردم استان کربلا از فتواهای مراجع دینی مبنی بر جهاد علیه داعش و استعفای دسته جمعی کارمندان دو شبکه ماهواره ای در عراق در اعتراض به سیاستهای مغرضانه این شبکه ها علیه ارتش و مردم این کشور از جمله اخبار امنیتی اخیر عراق به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *