ظهور امام زمان وعده جهانی شدن اسلام را محقق می‌کند

خانه / پیشنهاد ویژه / ظهور امام زمان وعده جهانی شدن اسلام را محقق می‌کند

حجت‌الاسلام حائری‌پور تاکید کرد: با گذشت زمان، حقانیت اسلام بیش از پیش اثبات می‌شود تا زمانی که شرایط برای قیام حضرت مهدی فراهم شود که با ظهور ایشان، دین اسلام به سرعت در همه جا نشر می‌یابد.

ظهور امام زمان وعده جهانی شدن اسلام را محقق می‌کند

هیاتحجت الاسلام محمدمهدی حائری پور، کارشناس مهدویت در مورد جهانی شدن فرهنگ مهدویت از دیدگاه آیات قرآن و روایات اسلامی صحبت کرد.

حجت الاسلام حائری پور با بیان اینکه جهانی شدن اسلام در قرآن کریم تصریح شده است، اظهار کرد: خداوند، پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم را فرستاد تا در نهایت دین حق اسلام را بر تمام ادیان چیره سازد. در واقع از ابتدا طراحی خداوند به گونه‌ای بوده که دین اسلام بر تمام ادیان آسمانی و بشری تسلط یابد.

وی افزود: طبق روایات اهل بیت علیهم السلام با گذشت زمان، مردم به بلوغی می‌رسند که به سمت دین حق اسلام رو آورند لذا با گذشت زمان، حقانیت اسلام بیش از پیش اثبات می‌شود تا زمانی که شرایط برای قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود که با ظهور ایشان، دین اسلام به سرعت در همه جا نشر می‌یابد و جهانی خواهد شد و همه به آن گرایش می‌یابند.

ظهور امام زمان وعده جهانی شدن اسلام را محقق می‌کند

این کارشناس مهدویت با اشاره به بشارت قرآن در مورد جهانی شدن اسلام که در 3 سوره بیان شده است، اظهار کرد: در آیه 55 سوره مبارکه نور نیز خداوند به مومنان اهل عمل صالح وعده داده که آنها را در زمین به خلافت خواهد رساند و وعده خود را عملی خواهد کرد. همچنین وعده داده دین اسلام را به قدرت برساند که مراد از قدرت، فراگیری اسلام در جهان است و وعده سوم خداوند تبدیل حتمی ترس مسلمان به امنیت است تا تمام نگرانی‌های آنها برطرف شود که حاصل این 3 وعده این است که مردم خداوند را بپرستند و هیچ گونه شرکی نداشته باشند.

حجت الاسلام حائری پور اضافه کرد: نه جهان در حاکمیت اسلام قرار گرفته و نه مسلمانان به حکومت جهانی دست یافته‌اند و نه نگرانی‌های مسلمانان به شکل کامل برطرف شده لذا این سه وعده تا کنون محقق نشده است. از طرفی نیز وعده خداوند حق است و حتما رخ خواهد داد و قطعا زمان آن مربوط به آینده جهان است و این آیه حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را ترسیم می‌کند که در سایه آن 3 وعده خداوند محقق خواهد شد.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *