عزت و اقتدار مرهون روحیه جهادی و انقلابی است

خانه / استان ها / عزت و اقتدار مرهون روحیه جهادی و انقلابی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، روحیه جهادی را از ویژگی های بازر انقلابیون دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، در جمع رزمندگان گردان های رزمی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به آیات شریفه قرآن مجید و روایات معصومین علیهم السلام، فضیلت جهاد فی سبیل الله را تبیین کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با ذکر آیه شریفه 95 از سوره مبارکه نساء، ” لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْني‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَي الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً”، گفت:آن گروه از مؤمنانی که بدون بیماری جسمی و عذر دیگر در خانه نشستند، با مجاهدانی که در راه خدا با اموال و جان هایشان به جهاد برخاستند، یکسان نیستند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، افزود: خداوند کسانی را که با اموال و جانشان جهاد می کنند به مقام و مرتبه ای بزرگ بر خانه نشینان برتری بخشیده، وعده ی نیک داده ‌و جهاد کنندگان را بر خانه نشینان بی عذر پاداشی بزرگ برتری داده است.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام،‌ “فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِينَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِيقَةُ”.، اظهار کرد: همانا جهاد دری از درهای بهشت است،‌که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است. جهاد جامه ی تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست.

این مقام مسئول، خطاب به رزمندگان گردانهای رزمی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: ارزش شما به دفاع از حریم اهلبیت است. ارزش شما به مجاهدت در راه خداست. ارزش شما به این است،‌که با دشمنی مبارزه می کنید که اگر شما و امثال شهدا و شهدای مدافع حرم نبودند و مبارزه نمی کردند، این دشمن به داخل کشور می آمد و به فرموده ی مقام معظم رهبری، باید در کرمانشاه و همدان و تهران با اینها می جنگیدیم و جلوی اینها را می گرفتیم.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در ادامه با اشاره به قضیه داعش و تروریستهای تکفیری، گفت: این گروهک ها همچون مترسکی از سوی استکبار برای نشان دادن چهره ای زشت و خشن از اسلام و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شدند، اما به خاطر قدرت جمهوری اسلامی در عراق و سوریه زمین گیر شده اند.

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به روایتی دیگر امير المؤمنين حضرت علی ‏عليه السلام، گفت: مولای متقیان فرموده اند: “إن الجهاد أشرف الأعمال بعد الإسلام، و هو قوام الدين والاجر فیه عظیم مع العزّة والمنعه و هو الکَرَّةُ فیه الحسنات والبشرى بالجَّنه بعد الشهادة “، یعنی؛ همانا جهاد شریف ترین کارها بعد از اسلام است ، جهاد مایه پایدارى دین است و علاوه بر آن کـه عـزت و اقـتـدار مى آورد اجرى بزرگ دارد جهاد یورش آوردن است ، در آن نیکى ها و ثواب هاست و نوید به بهشت بعد از وصول به شهادت است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ، عزت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله از انقلابی ترین افراد هستند، که با روحیه جهادی و انقلابی در حال انجام رسالت پاسداری از دین خدا، حریم آل الله، ارزش های اسلامی و کیان مسلمین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *