عید فطر در آئینه روایات| روزی که شباهت زیادی یه قیامت دارد

خانه / پیشنهاد ویژه / عید فطر در آئینه روایات| روزی که شباهت زیادی یه قیامت دارد

امیرالمومنین(علیه السلام) در خطبه ای در مورد عید فطر، فرمودند: امروز روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‏ گیرند و زیانکاران در آن مایوس و ناامید می‏ گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامت دارد.

عید فطر در آئینه روایات/ روزی که شباهت زیادی یه قیامت دارد

امیرالمومنین(علیه السلام) در خطبه ای در مورد عید فطر، فرمودند: امروز روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‏ گیرند و زیانکاران در آن مایوس و ناامید می‏ گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامت دارد.

 عید فطر یکی از عیدهای بزرگ مسلمین است که روزه داران پس از یک ماه اطاعت امر خداوند و توفیق روزه داری اجر و پاداش خود را در این روز از خدا می طلبند.

امیر المؤمنین(علیه السلام) در یکی از اعیاد فطر خطبه‏ ای خوانده ‏اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده‏ اند: خطب امیر المؤمنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) یوم الفطر فقال: «ایها الناس! ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و هو یوم اشبه بیوم قیامکم، فاذکروا بخروجکم من منازلکم الی مصلاکم خروجکم من الاجداث الی ربکم و اذکروا بوقوفکم فی مصلاکم وقوفکم بین یدی ربکم، و اذکروا برجوعکم الی منازلکم رجوعکم الی منازلکم فی الجنة. عباد الله! ان ادنی ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون.»

یعنی «ای مردم! این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‏ گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید می‏ گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامت دارد. پس با خروج از منازل و رهسپاری به سوی جایگاه نماز عید، خروجتان را از قبر و رفتنتان را به سوی پروردگار به یاد آورید، و با ایستادن در جایگاه نماز، ایستادن در برابر پروردگارتان را یاد کنید، و با بازگشت‏ به سوی منازل خود، بازگشتتان به سوی منازلتان در بهشت‏ برین را متذکر شوید. ای بندگان خدا. کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه ‏دار داده می‏ شود، این است که فرشته ‏ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می ‏دهد و می‏ گوید: هان! بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته‏تان آمرزیده شد! پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید؟»

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *