مجموعه خاطرات شهید عباس رحمانی کتاب شد

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / مجموعه خاطرات شهید عباس رحمانی کتاب شد

«خاطرات عباس» با محوریت خاطرات جبهه‌های سومار، بازی‌دراز و فتح‌المبین به خط سردار شهید عباس رحمانی چاپ و منتشر شد.

کتاب «خاطرات عباس»، مجموعه خاطرات شهید عباس رحمانی است که نحوه مستندسازی و خط نسبتا زیبای نویسنده‌اش، کمتر جایی برای دخل و تصرف گذاشته و بی تردید مطالعه این اثر ذهن هر خواننده‌ای را به تحسین شهید عباس رحمانی وا خواهد داشت.

کتاب شامل معرفی‌نامه، خاطرات، نامه‌ها و وصیت‌نامه شهید عباس رحمانی است که به دست‌خط خود او و در دفتر او ثبت شده است. عموم خاطرات مربوط به جنگ و روزنوشت عملیات‌هایی است که عباس شرکت کرده. خاطرات بیشتر در جبهه و حواشی جنگ روایت شده و به زندگی شخصی و خانوادگی کمتر پرداخته است. عموما خاطرات مهم با عناوینی از یکدیگر جدا شده اند که این عناوین توسط تدوینگر کتاب و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد و از مضامین خاطره‌ی نقل شده، انتخاب شده است. در پایان تصاویری از شهید رحمانی و همرزمان این شهید بزرگوار ضمیمه کتاب شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«موقع سال تحویل ناگهان صدای رگبار آمد. من پریدم بیرون، دیدم که نگهبان تیر شلیک کرده است. گفتم: چرا تیر شلیک کردی؟ گفت: سال تحویل است. ناگهان دیدم از همه طرف صدای تیربار و ضد هوایی می‌آید و بعد از نیم ساعت عراق با توپخانه و خمپاره اطراف ما را می‌زد. آن شب تا صبح عراق خمپاره می‌زد در شهر و این اولین نوروزی بود که من در جبهه بودم. بعد از آن، یک شب دیگر هم به علامت خوشحالی تیراندازی کردند که عراق فکر کرده بود حمله‌ای در پیش است  و تا صبح فقط آتش می‌ریخت روی شهر و آن‌قدر توپ و خمپاره سینه‌ کوه و قبرستان تنگه زده بود که همه می‌گفتند که این عراق می‌ترسد مرده‌ها زنده شوند که این‌طور بر روی قبرها می‌کوبد.»

«خاطرات عباس» در 188 صفحه با و در 1000 نسخه و به قیمت 100 هزار ریال توسط «مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر استان یزد» منتشر شده است.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *