مراسم عزاداری 28صفر در شهرکرد + گزارش تصویری

خانه / استان ها / مراسم عزاداری 28صفر در شهرکرد + گزارش تصویری

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، تصریح کرد: هیچ قدرتی قادر به شکستن ما نخواهد بود، اگر تابع ولی امر مسلمین و قانون الهی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، تصریح کرد: هیچ قدرتی قادر به شکستن ما نخواهد بود، اگر تابع ولی امر مسلمین و قانون الهی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری 28 صفر با حضور دسته عزاداری هیئات مذهبی،نیروهای مسلح ، رزمندگان اسلام و خیل ارادتمندان و عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با قرائت زیارت پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم از بعید در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر صمدی یزدی با تشکر از کارکنان سپاه و نیروهای خدوم انتظامی، بسیجیات ، هیئات مذهبی و رزمندگان اسلام و حضور آحاد مردم در این مراسم معنوی، امام و رهبر و مردم و ملت را ارکان جامعه اسلامی برشمرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش و تأثیر متقابل رهبر و مردم بر یکدیگر، تصریح کرد: اگر نبی مکرم اسلام که رهبری الهی، دلسوز، فداکار و از خودگذشته بود، توانست در مدت کوتاهی چنین جهان را متحول کند به خاطر برنامه قرآنی و حمایت مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، قدرت امام را منوط به حضور ملت و حمایت آنها دانست و افزود: اگر مردم دنبال رهبر نباشند، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام هم که مظهر عدالت و شجاعت است، رهبر باشد؛ خانه نشین می شود.

وی، صلح امام مجتبی علیه السلام با معاویه که مظهر ظلم و جور و ستم بود، را از روی جبر و عدم همراهی مردم با ایشان دانست و گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام به خاطر همراهی نکردن مردم و برای حفظ کیان اسلامی و اصل اسلام مجبور به صلح با معاویه شد.

استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام با همراهی عده معدود و محدود که کمتر از یکصد نفر بودند، قیام کرد و اسلام رنگ جاودانه و ابدیت به خود گرفت.

وی گفت: برای اینکه قضیه امام مجتبی علیه السلام تکرار نشود و برای اینکه عزت و سربلندی و سرفرازی ملت قهرمان و غیور ما در تاریخ ثبت گردد، باید از قانون قرآن و ولی امر مسلمین تبعیت تمام عیار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، تصریح کرد: هیچ قدرتی قادر به شکستن ما نخواهد بود، اگر تابع ولی امر مسلمین و قانون الهی باشیم.

وی، به رنج و سختی های 23 ساله نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلام اشاره کرد و گفت: با ایستادگی پیامبر و امت، اسلام توانست در کمتر از نیم قرن ساسانیان را شکست داده و بر جهان مسلط شود و امروز هم استکبار در برابر قدرت اسلام و مسلمین هیچ است.

استاد حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: امروز رهبری عزیز و الهی داریم و امت ما ذلت را نمی پذیرد؛ چون هیهات مناالذله درس قیام امام حسین علیه السلام به ماست.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، گفت: ملت ما تحریم و سختی را می پذیرد؛ ولی زیر بار ظلم و زور نمی رود. ملتی که شهادت دارد، اسارت و ذلت ندارد.

وی به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش و سپاه و نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و افزود: بحمدالله رهبری مقتدر و ملتی یکپارچه و متحد داریم که شیعه و سنی و حتی اقلیت ها مذهبی با هم در کشور ما یکدل و یکصدا هستند.

ذکر مرثیه و توسل به ساحت اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، قرائت زیارت پیامبر اعظم از بعید و نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر بخش های این مراسم معنوی در میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد بود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،برپایی موکب های صلواتی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های این روز در حسینیه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد بود.

همچنین مراسم دسته روی و سینه زنی ساعت 9 صبح از میدان بسیج ،خیابان 12 محرم ،خیابان ملت به طرف میدان امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، برپایی ایستگاه صلواتی ،اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان پس از نماز ظهر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

به همت صداوسیمای استان مراسم اجتماع بزرگ مردم شهرکرد در 28 صفر هم از شبکه استانی جهانبین استان و همزمان از سایر شبکه های رسانه ملی پخش شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکس:  محمدمهدی توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *