مراسم عیدسعیدمبعث در امامزادگان شهرکرد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم عیدسعیدمبعث در امامزادگان شهرکرد

مراسم جشن عید سعید مبعث در امامزادگان  حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزارشد.

مراسم جشن عید سعید مبعث در امامزادگان  حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی با تبریک این ایام فرخنده گفت: خداوند پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را برای تبیین راه،ارشادوهدایت مردم به سوی حق،خیر و صواب مبعوث کرد.

وی با اشاره به بیان ارزشمند امیر ولایت حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه  افزود:درمحیطی که مه غلیظ خرافه پرستی و سنت های زشت جاهلی سرتاسرجامعه را فراگرفته بود،خداوند پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم را مبعوث فرمود تا آنان را به چشمه حقیقت و راه مستقیم هدایت رهنمون گرداند.

حجت الاسلام  کاظمی به آیه شریفه “لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ” اشاره کرد و گفت: خداوند وضعیت دوران قبل و بعد از بعثت پیامبر را این گونه ترسیم کرده است: ” به تحقیق خداوند بر آنان منت نهاد و در میان خودشان رسولی را برانگیخت؛ رسولی از خودشان که آیات او را بر آنان تلاوت کند و آنان را تهذیب و تزکیه نماید و رشد و تعالی ببخشد و کتاب و حکمت به ایشان بیاموزد؛ اگرچه پیش از آن در گمراهی آشکاری به سر می بردند”.

وی ادامه داد: خداوند در سوره آل عمران یکی از انگیزه های بعثت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم  را تلاوت آیات قرآن مجید و آموختن احکام شریعت بر مردم  عنوان کرده است.

حجت الاسلام گرجی گفت:پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم مبعوث شد تا آیات و احکام قرآن را بر مردم تلاوت کند و واسطه فیض از سوی خالق هستی بر بندگانش باشد تا حجت را بر مردم تمام گرداند.

همچنین در شب جمعه مراسم دعای پرفیض کمیل با حضور زائرین و مجاورین در آستان مقدس امامزادگان  حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.

 نظیر این مراسم باشکوه در مسجدجامع شهرکرد نیز همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگرارشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *