معرفی کتاب| انس نوجوانان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در پله پله مهربانی

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب| انس نوجوانان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در پله پله مهربانی

کتاب «پله پله مهربانی» فرهنگ‌نامه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای نوجوانان، بازآفرینی شده توسط مجید ملامحمدی است که با طراحی گرافیکیِ مسعود سلیمانی در 78 صفحه از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف منتشر شده است.

به نقل از خبرگزاری شبستان؛ کتاب «پله پله مهربانی» فرهنگ‌نامه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای نوجوانان، بازآفرینی شده توسط مجید ملامحمدی است که با طراحی گرافیکیِ مسعود سلیمانی در 78 صفحه از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف منتشر شده است.

بنابراین گزارش، این کتاب حاصل چند ماه تلاش برای بازآفرینی «فرهنگ‌‌نامه مهدویت» نوشته حجت‌الاسلام خدامراد سلیمانیان است. این فرهنگ‌نامه پیش از این با واژگانی متعدد و با شکلی علمی – تحقیقی، برای بزرگسالان تدوین شده ‌بود. اما نویسنده بر آن شد که آن اثر غنی و پرمحتوا را به شکلی روان و صمیمی برای نوجوانان بازآفرینی کند. لذا علاوه بر تصرف شکلی در متن و ساختار، چند مدخل اضافه شد تا کتاب به شکلی جذاب و با نثری موجز و شاعرانه برای مخاطبان آماده شود.

به بعضی مدخل‌ ها شعر اضافه شده، به برخی دیگر حکایت‌ های جذاب و کوتاه یا نثرهای ادبی موجز و حاصل کار این کتاب شد و به طور کلی نثری شیوا و قابل فهم برای مخاطب خود دارد. کتاب همچون اصل خودش به ترتیب حروف الفبا تدوین شده و 120 کلیدواژه مربوط به موضوع مهدویت را مفید و مختصر و براساس مسلمات اعتقادی و روایی شیعه و باتوجه به دیدگاه ‌های علما شرح و توضیح داده ‌است.

این کتاب، فهرست خوبی دارد که بخوبی مخاطب را به محتوا راهنمایی می‌کند. اما کتابنامه ندارد و حتی منبع روایات و شعرها و دیگر نقل ‌قول ‌ها هم در همان صفحه ذکر نشده ‌است.

طرح جلد کتاب گرچه سنخیت خاصی با محتوای آن ندارد، اما به اقتضای طیف مخاطب خاصش، مناسب است. دیگر خصوصیات ظاهری همچون طراحی صفحات کتاب نیز مناسب و برای قشر نوجوان قابل قبول است.

 گفتنی است، علاقه مندان می توانند این کتاب را با هزینه 25 هزار ریال طی تماس با شماره تلفن های ۸۸۹۹۸۶۰۰-۰۲۱ – ۳۷۸۴۱۱۳۰-۰۲۵ یا با مراجعه به پورتال جامع مهدویت به نشانی www.mahdaviat.ir تهیه کنند.

به کانال هیات رزمندگان اسلام بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *