کتاب ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر

معرفی کتاب ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر

در این اثر گزیده ای از رهنمودها، مبانی ولایت فقیه و شاخص های آن از منابع و متون موجود، استخراج و با نظمی ویژه آراسته شده اند

معرفی کتاب ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر

کتاب «ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر»: این اثر مبانی و شاخص های ولایت فقیه از منظر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای  را به عنوان دو مصداق ولایت فقیه در بردارد.

در این اثر گزیده ای از رهنمودها، مبانی ولایت فقیه و شاخص های آن از منابع و متون موجود، استخراج و با نظمی ویژه  آراسته شده اند.

«امربه معروف ونهی از منکر از شئون ولایت فقیه است»، «ولایت فقیه همان ولایتی است که برای رسول الله(صلّی الله علیه و آله)و ائمه(علیه السلام) ثابت است»، «ولایت فقیه حافظ کشور و حکومت اسلامی است» و «ولایت فقیه؛ دیکتاتوری نیست» عناوین برخی از رهنمودهای امام خمینی(ره) محسوب می شوند که در این اثر گردآوری شده اند.

کتاب ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر

از میان رهنمودهای امام خامنه ای که در این اثر گنجانده شده اند، می توان به «تدوین مبانی ولایت فقیه با توجه به آفاق جدید و سیاست ها و مکاتب امروزی از ابتکارات امام بود»، «اساسی ترین نقش ولایت فقیه پاسداری و دیده بانی و مهندسی حرکت کلی نظام به سمت هدف های آرمانی است»، «ولایت فقیه از نظر امام به معنای حکومت اسلام، حکومت دین است» و «امام حساسیت و تأکید اساسی و مبنایی روی کلمه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشتند» اشاره کرد .

چاپ نخست کتاب «ولایت فقیه، نوآوری نظام سیاسی معاصر» اثر محمد باقری در شمارگان 100 هزار نسخه و 94 صفحه به تازگی از سوی مؤسسه نشر شهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *