مواضع سران اروپا و آمریکا در جریان براندازی

خانه / مطالب و رویدادها / مواضع سران اروپا و آمریکا در جریان براندازی

مواضع سران اروپا و آمریکا در جریان براندازی – براندازی اصل نظام ، حرف اوّل و آخر دشمن – قسمت سوم

مواضع سران آمریکا و اروپا در حمایت از فتنه‌گران

23- جان بولتون در 16 می 2007 در دیلی تلگراف لندن:  اکنون شاهد تلاش‌های آمریکا در تهران برای دامن زدن به یک انقلاب رنگی هدایت شده از سوی سازمان سیا هستیم.

24- با وجود تعدد موضع‎گیری‎های رسمی پیرامون نا آرامی‎های پس از انتخابات در ایران تنها با توجه به 2 موضع هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا ، مدیریت امریکا در فتنه 88 قابل ملاحظه است که حتی نه به عنوان یک حمایت بلکه به عنوان یک دستور صادر شده است. من جمله: آمریکا در تلاش است تا به طریقی که فعالیت نیروهای دموکراتیک در ایران تضعیف نشود و همچنین این نیروها به خطر نیفتند، از آنها حمایت کند.

*دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان (جریان فتنه) کرد.

*همه ایرانیانی که در تلاش برای شنیده شدن صدایتان و دفاع از آزادی های بنیادی و حقوق بشر هستید، بدانید تنها نیستید. ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی پشتیبان شماست.

25- کلینتون در یکی از اظهارنظرهای خود در این مورد می‎گوید آمریکا علاوه بر اظهارات علنی، اقدامات پنهانی فراوانی برای حمایت از سبزها در ایران انجام داده که نمی‎تواند آن‎ها را بازگو کند. / هیلاری کلینتون در مصاحبه سوم آبان 90 با بی بی سی فارسی، به صراحت گفت: «دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.»

26- باراک اوباما: ایرانی ها باید شجاعت لازم برای آزادی بیان را داشته باشند و به  اعتراضات خود ادامه دهند. (امیدواری و توقع من این است که کماکان شاهد این باشیم مردم ایران شجاعت ابراز اشتیاق برای به دست آوردن آزادی بیشتر و حکومتی مبتنی بر مردم‌سالاری بیشتر را داشته باشند.) همچنین: اوباما در مقطعی میرحسین موسوی را نماد غرب‎گرایی در ایران خواند و بارها برخورد نظام با آشوبگران را تقبیح کرد و گفت: سیاست ایران در این مورد روی سیاست امریکا تاثیر جدی خواهد گذاشت. / اوباما: به عزت خاموش اصلاح طلبان حاضر در خیابان های تهران گواهی می‌دهیم(19شهریور)

27- پاول کریگ رابرتز (PAUL CRAIG ROBERTS) سیاستمدار آمریکایی در مقاله‌ای با عنوان «آیا اعتراضات ایران، یک انقلاب رنگی هدایت شده دیگر از سوی آمریکاست؟» اعتراض‌های تهران نشانه‌هایی از اعتراضات هدایت شده توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین دارد. باید نابینا باشیم که چنین چیزی را نبینیم.

28- روزنامه آمریکایی بوستون گلوب می‌نویسد: «دولت اوباما امیداور است حوادث پس از انتخابات و افزایش شکاف در ایران منجر به امتیاز دهی جمهوری اسلامی به آمریکا شود. مقامات آمریکایی از دولت بوش تا به امروز بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران در مذاکرات هسته‌ای و مسایل منطقه‌ای دست بر‌تر را داشته و تا وضعیت بدین نحو است، توقع مذاکره موثر با هدف امتیاز گیری از ایران احمقانه و مضحک است. آن‌ها به همین دلیل با تدارک اغتشاش درصدد برآمدند تا برای میز مذاکره برگ برنده‌ای در دست داشته باشند… همکاری آمریکا و غرب با اصلاح طلبان در آشوب‌های خیابانی در حالی به اوج رسید که در چالش هسته‌ای نیز مقامات دولت بوش بار‌ها اعلام کردند به کمک اصلاح طلبان توانسته بودند تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به تعطیلی بکشانند اما با روی کار آمدن دولت اصولگرا همه چیز به هم ریخت. بوش به همین دلیل از حمایت صریح خود از اصلاح طلبان در ایران خبر داده بود و اوباما نیز‌‌ همان رویه را به شیوه‌ای پنهان کارانه‌تر ادامه می‌دهد.» (20 مرداد)

29- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی نیز رفتارهای میرحسین موسوی را ستود و گفت: وی را سرمایه بزرگ خود در ایران می‎داند. وی همچنین گفت: مردم ایران باید با افزایش قدرت نظامیان در ایران مخالفت کنند.

نتانیاهو همچنین گفت: «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند».

شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی هم گفت:« اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند»،

مهمترین مواضع بعضی مسئولین اروپایی

30- وزیر خارجه فرانسه گفت: آنانی که در ایران دست به تظاهرات زدند، بدانند تنها نیستند + بیانیه جداگانه اتحادیه اروپا و بریتانیا جهت محکوم کردن سرکوب اغتشاشگران توسط جمهوری اسلامی ایران/ سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین ضمن حمایت از اتهام افکنی سخیف کروبی علیه نظام گفت: «ملت ایران شایستگی رهبرانی بهتر از رهبران کنونی خود را دارند.»(10 شهریور 88)

31- تهدید به فراخوانی سفرای اروپایی جهت اعمال فشار بر کشور و افکار عمومی.

32- ایجاد محدودیت صدور ویزا برای دولت ‌مردان جمهوری اسلامی ایران.

33- راه اندازی وبلاگ پیرامون انتخابات ایران توسط وزیر امور خارجه انگلستان دیوید میلیبند.

34- مهمترین مواضع اسرائیل: مبارزه با رهبران ایران مهمتر از برنامه هسته ای این کشور است. امید آن است که نخست رژیم ناپدید شود. موسوی و همسرش روح جدیدی به آزادی بخشیده اند، بنا بر این من تکرار میکنم انقلابی در ایران روی خواهد داد.

35- در زمان اغتشاشات سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منابع خود را فراخوانده و اعلام نموده‌اند قصد دارند با آنها درخصوص انتخابات گفت‌‌وگو نمایند. علاوه بر این موارد در هنگام اغتشاشات دو نفر از وابستگان به سرویس اطلاعاتی اسرائیل در صحنه‌های درگیری دخالت داشته و در آتش زدن اتوبوس‌ها مشارکت نموده‌‌اند . دو نفر متنفذ نیز در تمامی شب‌‌های اغتشاش تا آخرین ساعات شب در صحنه اغتشاشات حضور یافته و به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته‌اند.

36-  گزارش وزارت خارجه: حملات به سفارتخانه‎ها، راهپیمایی‎های معاندانه، کارگردانی و لابی در پارلمان اروپا، از دیگر پروژه های کشورهای غربی در ایام پس از انتخابات بوده است. برخی از نمونه‎های اقدامات غرب در این رابطه عبارتست از:

  • نیروگیری و سازمان‎دهی گروه‎های 8 تا 10 نفره در هلند و بلژیک با نام « راهیان سبز» و… با پرچم‎های مختلف
  • برگزاری راهپیمایی اعتراضی علیه ایران در کلمبیا که پس از بررسی مشخص شد که به هر نفر از شرکت کنندگان مبالغی پرداخت شده بود.
  • فعالیت هسته‎های دانشجویی در ژاپن و استرالیا که حلقه‌هایی از منافقین و بهایی ها با آنها پیوند دارند.
  • تعرض و تهاجم به سفارت‎خانه‎های ایران در دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد
  • پرتاب کوکتل مولوتف از منزل همسایه امریکایی سفارت ایران در سوئد
  • انجام اقدامات ضد ایرانی در هلند، انگلیس، فرانسه ونروژ که شدیدترین آن‎ها در هلند و پاریس بود.
  • برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت ایران در پراگ (گزارش کمیسیون اصل 90)

37- گزارش ها نشان می دهد مجموعه تحریم های جدید علیه ایران بویژه در بخش هواپیمایی با مشورت جریان فتنه و به قصد حمایت از آنها از طریق ناراضی سازی مردم انجام شده است.(گزارش مستند کمیسیون اصل 90)

38- تصویب قطعنامه‎های تحریمی علیه ایران در اثنای اغتشاشات.

… ادامه دارد.

پایگاه اطّلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *