نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان برگزار شد+تصویر

خانه / استان ها / نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان برگزار شد+تصویر

نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، 5 مردادماه، با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی، کارشناس برنامه سمت خدا و با حضور پرشور علما، ائمه جمعه، مسؤولان، خانواده شهدا و عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، افتتاح طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در این استان با برگزاری یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر برشمرد و گفت: همه باید سر سفره شهدا بنشینیم تا دل و جانمان را با عطر شهادت شستشو دهیم.

وی با تشکر از مشارکت پرشور ستادهای نماز جمعه استان برای برگزاری این مراسم معنوی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ستادهای نماز جمعه استان با مشارکت عمومی اقدامی قابل تقدیر و حرکتی نو در کشور است که باید برای سایر استانها نیز الگو شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون در کشور یادی از شهدای ستادهای نماز جمعه صورت نگرفته است، اظهار کرد: شهدای فعال در بحث نماز جمعه در کشور مظلوم بوده اند و می توان گفت در حق آنها جفا شده است.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه سعادت انسان با شهادت رقم می خورد، تأکید کرد: در اهمیت جایگاه شهدا همین بس که در نامه 53 نهج البلاغه، امیرالمؤمنان(علیه السلام)از خداوند می خواهد که پایان حیاتش به شهادت ختم شود و این چیز کمی نیست.

وی اضافه کرد: خانواده شهدا بدانند دعای شهید آنها سرآمد همه دعاها بوده و مستجاب هم شده است و این دقیقا همان چیزی است که اولیاء الهی از خداوند متعال می خواستند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه در عظمت جایگاه شهید هر چه بگوییم باز هم کم گفته ایم، خاطرنشان کرد: به یقین نمی توانیم حق شهدا را به سادگی ادا کنیم؛ همه ما مدیون شهدا هستیم و باید حراست از راه شهدا را وظیفه خود بدانیم.

در ادامه این مراسم نیز مداحان اهل بیت(علیه السلام) به ذکر مصیبت اما حسین(علیه السلام) پرداختند و به یاد شهدای این مرز و بوم بر سر و سینه زدند.

گفتنی است تقدیر از خانواده 5 شهید شاخص ستادهای نماز جمعه این استان با حضور مسؤولان پایان بخش این مراسم نورانی و معنوی بود.

شایان ذکر است تاکنون 41 شهید فعال در ستادهای نماز جمعه این استان شناسایی شده اند که مراسم تقدیر از خانواده های آنها فردا همزمان با اقامه نماز جمعه در مراکز شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *