کارگاه گوهر تراشی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / کارگاه گوهر تراشی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد + تصویر

همزمان با دهه مبارک فجر کارگاه آموزش گوهرتراشی با همت معاونت پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام استان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

کارگاه گوهر تراشی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد

 همزمان با دهه مبارک فجر در شهرکرد؛

کارگاه گوهر تراشی در امامزادگان حلیمه و حکیمه علیهما سلام شهرکرد

همزمان با دهه مبارک فجر کارگاه آموزش گوهرتراشی با همت معاونت پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام استان  امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: کارگاه آموزش گوهر تراشی با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و شهرستان شهرکرد در حال برگزاری است.

مسئول کارگاه گوهرتراشی استان افزود: به منظور ایجاد کارآفرینی و مشاغل خانگی در بام ایران کارگاه  گوهر تراشی از سال گذشته در استان راه اندازی و کار خود را آغاز کرده است.

سرکار خانم زهرا ایمانی افزود: در این کارگاه های آموزشی که در مکانهای مختلف برگزارشد، افزون بر 60 نفر از بانوان خانه دار با هدف فراگیری هنر گوهرتراشی به منظور ایجاد اشتغال خانگی و کمک به معیشت خانواده آموزش دیدند.

معاون پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان، گفت: با عنایت به لزوم کار آفرینی بویژه مشاغل خانگی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی پیرامون اکتشاف معادن و پرهیز از خام فروشی، هیات رزمندگان اسلام با هماهنگی های لازم در سطح کشور اقدام به راه اندازی کارگاه های گوهر تراشی نموده است که با پیگیری های انجام شده ،این کارگاه های آموزشی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در مرکز استان چهارمحال وبختیاری با موفقیت، به صورت رایگان انجام شد.

مسئول پایگاه خواهران مسجدجامع شهرکرد افزود: گوهر تراشی از جمله کسب و کارهای کم هزینه و زود بازده و از مشاغل خانگی است که هنرجویان علاقمند در کنار انجام امور منزل و در اوقات فراغت می توانند انجام دهند.

ایمانی ادامه داد: عقیق یاس، عقیق خرمایی،عقیق شجرفیروزه نیشابوری و کرمانی سنگ های زینتی هستند که با فرآوری ارزش افزوده بالایی پیدا می کنندو با برگزاری کارگاه های آموزشی زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای علاقمندان فراهم می شود.

مسئول کارگاه گوهرتراشی استان ادامه داد: گوهر تراشی کار خیلی سختی نیست و علاقمندان می توانند در مدت زمانی کوتاه(با کمترین هزینه برای  ودیعه دستگاه) یک گوهر تراش ماهر شوند و به میزان ذوق و سلیقه، ارزش محصول تولیدی بیشتر و درآمد بالاتری کسب ‌کنند.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: ایمانی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *