کیفیت رشد علم در دولت کریمه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

خانه / انتظار و مهدویت / دوران پس از ظهور / کیفیت رشد علم در دولت کریمه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

«… هر کس از شما تا روزگار ظهور حضرتش باقی بود و او را ملاقات کرد به هنگام دیدار با ایشان بگوید: سلام بر شما ای خاندان رحمت و نبوت و گنجینه دانش و جایگاه رسالت!» حکومتی که در راس آن رهبری مانند مهدی علیه السلام است که درهای دانش روی او گشوده است آن هم نه تنها به آن اندازه که بر پیامبران و اولیاء گشوده بوده است بله بیش از سیزده برابر آنچه از دانش بهره داشته اند طبعا از نظر علمی پیشرفتی شگفت انگیز خواهد داشت و دگرگونی چشمگیری در جهان دانش، فرهنگ و صنعت پدید خواهد آورد.

حکومتی که در راس آن رهبری مانند مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که درهای دانش روی او گشوده است آن هم نه تنها به آن اندازه که بر پیامبران و اولیاء گشوده بوده است بله بیش از سیزده برابر آنچه از دانش بهره داشته اند طبعا از نظر علمی پیشرفتی شگفت انگیز خواهد داشت و دگرگونی چشمگیری در جهان دانش، فرهنگ و صنعت پدید خواهد آورد.

امام باقر علیه السلام می فرمایند: «گاهی به کتاب خداوند عزّوجلّ و سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در قلب مهدی ما می روید چنان که گیاهی در بهترین کیفیت خود رشد می کند. هر کس از شما تا روزگار ظهور حضرتش باقی بود و او را ملاقات کرد به هنگام دیدار با ایشان بگوید: سلام بر شما ای خاندان رحمت و نبوت و گنجینه دانش و جایگاه رسالت!»

منبع: بحارالانوار، ج 51، ص 36 / کمال الدین، ج2، ص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *