گزارش برگزاری چهارمين دوره اعطاي جايزه هنري غدير + گزارش تصویری

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش برگزاری چهارمين دوره اعطاي جايزه هنري غدير + گزارش تصویری

به اطلاع می رساند چهارمین دوره ی اعطای جایزه هنری غدیر با حضور شخصیت های هنری، فرهنگی و مذهبی در موزه ی هنرهای دینی امام علی علیه السلام برگزار شد.

به اطلاع می رساند چهارمین دوره ی اعطای جایزه هنری غدیر با حضور شخصیت های هنری، فرهنگی و مذهبی در موزه ی هنرهای دینی امام علی علیه السلام برگزار شد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری، مدیر عامل کتابخانه و موزه ی ملی ملک، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل خانه ی هنرمندان ایران، رئیس حوزه ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی، از جمله شخصیت های شرکت کننده در این مراسم معنوی بودند.
لازم به توضیح است این مراسم با تجلیل از عبدالله اسکندری (چهره پرداز) علی اکبر اشعری (نویسنده و مدیر فرهنگی)، محمد اصفهانی (آهنگساز و خواننده)، استاد غلامرضا سازگار (شاعر و مداح اهل بیت علیهم السلام)، حمیدرضا نعیمی (کارگردان و نمایش نامه نویس) همراه بود.
همچنین در ابتدای این دوره حاج عباس شیرخدا به مدح خوانی حضرت علی علیه السلام به سبک ضرب زورخانه ای پرداخت، سپس دکتر امير عبدالحسيني معاون هنری وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی به ایراد سخنرانی و تبیین دلایل و اهمیت برگزاری این مراسم اشاره کرد.
به فراخور مناسبت ایام نیز کلیپی از اهدای سه دوره ی گذشته ی این جایزه ی هنری برای حضار پخش شد و دکتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به تفسیر خطبه ی غدیر و شان و منزلت امیرالمومنین علیه السلام و تاکید پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله مبنی بر ارج نهادن و گرامیداشت غدیر پرداخت.
همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم و دهه ی ولایت شعرخوانی و ستایشگری مداح اهل بیت علیهم السلام استاد سازگار و شعرخوانی مرتضی امیراسفندقه زینت بخش این محفل هنری آئین بود.
در انتها نیر از کتاب شریف (دعای صباح امیرالمومنین علیه السلام) به خط ام السلمه كوفي رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *