گفتار مهدوی در بیان امام خمینی (رحمة الله علیه)

خانه / با ولایت / امام خمینی(ره) / گفتار مهدوی در بیان امام خمینی (رحمة الله علیه)

من نمی‌گویم به ما خسارت وارد نشد، اما ارزش ندارد که انسان ارزش انسانی خودش را، ارزش اسلام را حفظ بکند ولو اینکه شهید هم می‌داد

تعجیل در ظهور با کار و تلاش در فراهم کردن زمینه ظهور

من نمی‌گویم به ما خسارت وارد نشد، اما ارزش ندارد که انسان ارزش انسانی خودش را، ارزش اسلام را حفظ بکند ولو اینکه شهید هم می‌داد. البته پیغمبر هم شهید داد، انبیا هم همین‌طور. سیره انبیا بر این معنا بوده است، سیره بزرگان بر این معنا بوده است که معارضه می‌کردند با طاغوت ولو اینکه به زمین بخورند، ولو اینکه کشته بشوند ولو کشته بدهند. ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توی دهنش بزند، و نگذارد که این قدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم توی خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجَّل عَلَی فرجِهِ». عَجِّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان شاء الله ظهور می‌کند ایشان. (1)

سازش با سلاطین جور، خلاف قرآن

اگر خود حضرت صاحب- سلام الله علیه- مقتضی بدانند خوب خودشان تشریف بیاورند»! یکی از علما این جوری می‌گفت خدا رحمتش کند که «من که دلم بیشتر نسوخته به اسلام از حضرت صاحب سلام الله علیه؛ خوب ایشان هم که می‌بینند این را، خود ایشان بیایند؛ چرا من بکنم»! این منطق اشخاصی است که می‌خواهند از زیر بار در بروند. اسلام اینها را نمی‌پذیرد. اسلام اینها را به هیچ چیز نمی‌شمرد. اینها می‌خواهند از زیر بار در بروند. یک چیزی درست می‌کنند، دو تا روایت از این طرف از آن طرف می‌گردند پیدا می‌کنند که خیر، با سلاطین مثلاً بسازید، دعا کنید به سلاطین. این خلاف قرآن است. اینها نخوانده‌اند قرآن را. اگر صد تا همچو روایتهایی بیاید، ضرب به جدار می‌شود. (2) خلاف قرآن است، خلاف سیره انبیاست. با اینکه روایتی نیست. شما وقتی ملاحظه می‌کنید آن همه روایاتی که اگر کسی میل به این بکند که روایتی است که اگر مایل باشی که زنده باشد این سلطان، تو هم با او محشوری. (3) مسلمان مگر می‌شود مایل باشد به اینکه یکی زنده باشد و ظلم کند، آدم بکشد؟ (4)

نامه اعمال ما نزد امام زمان

حالا ببینید که تحت مراقبت هستید. نامه اعمال ما می‌رود پیش امام زمان- سلام الله علیه- هفته‌ای دو دفعه، به حسب روایت. من می‌ترسم که مایی که ادعای این را داریم که تبع این بزرگوار هستیم، شیعه این بزرگوار هستیم، اگر نامه اعمال را ببیند و می‌بیند، تحت مراقبت خداست نعوذبالله شرمنده بشود. شما اگر یک فرزندتان خلاف بکند، شما شرمنده‌اید. اگر این نوکر شما خلاف بکند، شما شرمنده‌اید. در جامعه آدم شرمنده می‌شود که پسرش این کار را کرده یا نوکرش این کار را کرده، یا اتباعش این کار را کرده. من خوف این را دارم که کاری ما بکنیم که امام زمان- سلام الله علیه- پیش خدا شرمنده بشود. اینها شیعه‌های تو هستند دارند این کار را می‌کنند! نکنید. یک وقت نکند، یک وقت خدای نخواسته یک کاری از ماها صادر بشود که وقتی نوشته برود، نوشته‌هایی که ملائکة الله که مراقب ما هستند، «رقیب» (5) هستند هر انسانی رقیب دارد و مراقبت می‌شود. ذره‌هایی که بر قلبهای شما می‌گذرد رقییب دارد. چشم ما رقیب دارد. گوش ما رقیب دارد. زبان ما رقیب دارد. قلب ما رقیب دارد. کسانی که مراقبت می‌کنند اینها را نکند که خدای نخواسته از من و شما و سایر دوستان و سایر دوستان امام زمان- سلام الله علیه- یک وقت چیزی صادر بشود. که موجب افسردگی امام زمان- سلام الله علیه- بشود مراقبت کنید از خودتان. پاسداری کنید از خودتان. (6)

پی‌نوشت‌ها:

1. صحیفه امام، ج18، ص 269.
2.  بر دیوار کوبیده می‌شود؛ بی‌اعتبار است. پیرامون صحت «روایات» در احادیث آمده است: «… ما وافق کتاب الله فخذوه و ما خالف کتاب الله … فاضربوه علی الجدار». تفسیر صافی، ج1، ص 21.
3. مضمون روایتی از امام صادق (علیه السلام) در تفسیر سوره هود، آیه 113. بحارالانوار، ج72، ص 319.
4. صحیفه امام، ج3، ص 339-340.
5. اشاره به آیه 18، سوره ق.
6. صحیفه امام، ج8، ص 391-392.

منبع مقاله :
سعادتمند، رسول؛ (1390)، درسهایی از امام: سیره علوی و مکتب حسینی، انتشارات تسنیم، چاپ دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *