گفتگویی صمیمی با مسئول پیروان عترت؛ مدیران هیأت های برتر و مدیر فعال استانی در بیست و سومین همایش سراسری

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / گفتگویی صمیمی با مسئول پیروان عترت؛ مدیران هیأت های برتر و مدیر فعال استانی در بیست و سومین همایش سراسری

بیست و سومین همایش سراسری هیأت های رزمندگان اسلام در روزهای پایانی فروردین ماه و آغاز اردیبهشت ماه 1396 در شهرمقدس مشهد برگزار گردید. نوشتار پیش رو حاصل گفتگویی کوتاه و صمیمانه با مسئول پیروان عترت سراسر کشور سرکار خانم ساکت و دوتن از مدیران برگزیده تحت عنوان هیأت های نمونه ی کشوری و همچنین مسئول هیأت پیروان عترت استان اصفهان به نیابت از شرکت کنندگان در این همایش است.

لطفاً ضمن معرفی خودتان، درباره ی برنامه های شاخصی که در انتخاب هیأت شما بعنوان هیأت نمونه ی کشوری نقش داشت توضیح بفرمائید.

قبادی هستم از استان لاله خیز مازندران شهر هزار سنگر آمل مسئول هیأت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام.

هیأت پیروان عترت آمل در مباحث سبک زندگی اسلامی، اهمیت طب سنّتی و دینی، اقتصاد مقاومتی، جمعیت و فرزندآوری، احیاء عفاف و موضوع حجاب در جامعه، مشاوره و تربیت دختران، آموزش خانواده، تکریم زنان، نشر و ترویج ارزشهای انقلابی و تقویت روحیه ی شهید پروری بویژه در بخش جوانان و نوجوانان بطور شاخص برنامه داشته و هدف نیز در تمام این برنامه ها بالا بردن اطمینان مخاطبین نسبت به نگاه دینی در تمام امور زندگی بوده است.

در بحث جوانان موفق شدیم که مجموعه ی بزرگی از دختران، در تمام مقاطع و همچنین در دانشگاه ها از میان دانشجویان ایجاد کنیم؛ تحت عنوان هیأت دختران عاشورایی که بصورت هفتگی جلساتی دارند و برنامه هایی برگزار میکنند. همه ی نهاد های فرهنگی با این مجموعه آشنا هستند و در برگزاری برنامه ها از توانمندی آنها بهره می گیرند.

سرکار خانم قریبی شما هم برگزیده ی هیأت های خواهران هستید. ضمن معرفی خودتان، لطفاً بفرمائید شاخص برنامه های هیأت شما حول محور چه موضوعی بوده است؟

بسم الله الرحمن الرحیم. رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی

سوسن قریبی هستم از استان فارس شهرستان شیراز. فکرمیکنم شاخص کار ما در هیأت و اینکه دوستان زحمت کشیدند و ما را به عنوان هیأت نمونه معرفی کردند، فعالیت برای کودکان بود. فعالیت برای نونهالان و نوجوانان. این توصیه و فرمان مقام معظم رهبری(دامت برکاته) که تا آنجا که میتوانید برای دین مدار بار آمدن بچه ها تلاش کنید؛ همواره مدنظر ما بود.

در هیأت اندیشه ورز تصمیم گرفتیم که یک مهد قرآنی راه اندازی کنیم و کارگاه های آموزشی برای دختران جوان و نوجوان فراهم کنیم؛ که به حول و قوه ی الهی در امسال که سال دوم از برگزاری این کارگاه ها بوده موفقیت چشمگیری داشتیم.

نکته قابل ذکر این هست که بعد از جذب بچه ها به هیأت، والدین آنها هم در هیأت حضور پیدا میکردند و این خود فراهم کننده ی یک پیوند عمیق بین هیأت و خانواده ها بود.

سرکار خانم یادگاری شما از مدیران فعال استانی در هیأت پیروان عترت هستید؛ اگر بخواهید راجع به نقش و اهمیت برگزاری همایش سالانه ی هیأت صحبت بفرمائید به چه نکاتی اشاره میکنید؟

بنام خدا. یادگاری هستم مدیر هیأت پیروان عترت استان اصفهان. به حول و قوه ی الهی تقریباً حدود دوسال است که مدیریت هیأت استان را پذیرفتم و به شکر خدا 21 هیأت زیر مجموعه ما در هیأت استان هستند.

در همایشی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد همراه 16 نفر از مدیران شهرستان ها بودم و از برنامه های پر محتوای بیست و سومین همایش کشوری بهره برداری کردیم. برنامه های همایش مشهد برنامه های بسیار تقویت کننده، روشنگر و پُربار بود.

واقعاً نیاز هست که بعضی وقتها مدیران محترم هیأت های کشور در یک چنین برنامه ی تقویت کننده ای شرکت کنند تا بتوانند بهتر ادامه ی فعالیت بدهند. خدا را شکر تا الان که این برنامه را سپری کردیم مشکل خاصی نه در همایش وجود داشته و نه از طرف مدیرانی که حضور داشتند. که جای تقدیر و تشکر دارد از ستاد مرکزی، از دستندرکارانی که زحمت کشیدند و یک چنین همایش پرباری در عرصه و زمانی که مدیران سراسر کشور نیاز فکری دارند، برگزار شد. خوشحال هستم از اینکه در این دوره شرکت کردیم.

سرکار خانم ساکت متشکرم از وقتی که به ما برای انجام این گفتگو اختصاص دادید. بعنوان مدیر پیروان عترت سراسر کشور لطفاً راجع به کیفیت و محتوای بیست و سومین همایش سراسری هیأت خواهران توضیح بفرمائید.

بنده زهرا ساکت هستم خادم هیأت پیروان عترت. این بیست و سومین همایش هیأت رزمندگان بود که برگزار شد.

الحمدلله با تلاشی که مجموعه ی ستاد مرکزی اعم از برادران محترم و همینطور خواهران انجام دادند موفق شدیم از حضور بهترین اساتید در این همایش بهره مند شویم.

همایش امسال همچون سال های گذشته متبرک به نام و یاد شهداء و در اقدامی نیکوتر حضور خانواده های شهدای مدافع حرم شهیدان اسماعیلی و توسلی و مادر شهید حسنی کارگر حافظ و قاری بزرگ قرآن کریم که در حادثه ی منا به فیض عظمای شهادت نائل آمد؛ بودیم. بهره مندی از روایتگری برادر رزمنده جناب آقای دلبریان از نکته قوت های همایش امسال بود. بهره مندی از ظرفیت والای معنوی شهدا در هیأت های رزمندگان و همچنین معرفی آنها بعنوان الگوهای نسل جوان همواره امری ضروری بوده و هست. ما این برنامه را مدیون حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام هستیم.

انتخابات و باید ها و نباید ها، با حضور جناب آقای شریعتمداری؛ مبحث زن در نظام فکری مقام معظم رهبری(دامت برکاته) توسط استاد محترم دکتر بانکی پور از موضوعات روز اول همایش بودند. که بسیار مورد اقبال مدعوین واقع شد تا جاییکه بسیاری از مسئولین و مدیران؛ برگزاری جلساتی با این موضوعات و بهره مندی از فرمایشات جناب دکتر بانکی در استان ها و شهرستان های خود هستند.

موضوع مهم ولایت فقیه را با حضور دکتر غلامی استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام داشتیم؛ با توجه به هجمه ی سنگین دشمن بزرگترین هدف، تقویت ولایت فقیه است. با عنایت به فرمایش حضرت امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد؛ این امر برای ما بعنوان یک هدف روشن و به عنوان یک اصل که باید همواره مورد تأکید باشد؛ مدنظرقرار گرفت لذا با دعوت از جناب آقای دکتر غلامی در موضوع ولایت فقیه و رابطه ی ولی و مردم؛ ایشان نیز بحثی بسیار جامع ارائه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب مسئول قرارگاه فرهنگی عمار در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی و برادر ارجمند سردار نجات درباره ی اولویت های هیأت قبول زحمت نمودند و صحبت هایی ارائه کردند.

همچنین بهره مند شدیم از صحبت های حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی درباره ی اخلاق هیأت داری.

نکته ی حائز اهمیت در همایش امسال برگزاری کارگروه های آموزشی بود که در سه محور عفاف در جامعه، فضای مجازی و روشهای موفق هیأت داری با عنایت بر منویات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به حضور سه استاد ارجمند حجت الاسلام والمسلمین بیاتی(در حوزه ی عفاف)، جناب آقای متین فر(در حوزه سواد رسانه و فضای مجازی) و سرکار خانم یکتا(روشهای موفق هیأت داری) بصورت آموزشی برگزار شد.

در انتها برخودم لازم میدانم از همه ی عوامل اجرائی اعم از تمام خواهرانی که در ستاد بازوی ما بودند تشکر کنم و همچنین از برادران بزرگوار که خالصانه تمام تلاش خود را انجام دادند تا همایش خواهران به بهترین نحو ممکن برگزار بشود. از تمام خادمین و عزیزانی که در این همایش مهمان ما بودند اما پا به پای عزیزان ما که مسئولیت برگزاری دوره را داشتیم خالصانه زحمت کشیدند؛ کمال تشکر را دارم.

بنده هم متشکرم از سرکارعالی بعنوان مسئول محترم هیأت پیروان عترت سراسر کشور و سرکار خانم ها قبادی و قریب که بعنوان هیأت نمونه ی کشوری وقت خودتان را اختصاص به انجام این مصاحبه دادید. و همچنین متشکرم از سرکار خانم یادگاری که به نیابت از همه ی مدعوین و مدیران پیروان عترت سراسر کشور؛ در این گفتگو شرکت کردند.

 

 

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *