آخوند انگلیسی و استخوان در گلو | هادی شریفی

خانه / مطالب و رویدادها / یادداشت و گفتگو / آخوند انگلیسی و استخوان در گلو | هادی شریفی
آخوند انگلیسی و استخوان در گلو
 
هادی شریفی
 
“دو نفر(گروه) کمر مرا شکستند جاهل متنسک (شب زنده دار) و عالم متهتک (حرمت شکن)”. این گفتار نبی اکرم (ص) است که گویی هر لحظه بازگو می شود؛ چه در سقیفه، چه در عاشورا و چه در حال حاضر که امت اسلامی نیاز مبرمی به وحدت دارد.
 
ضربه جاهلان مدعی دین و عالمان حرمت شکن همیشه و همه جا ستون دین را نشانه گرفته است، جاهلانی که اصلا دین را نشناختند و از آن بد دفاع کردند و باعث فرار مردم از دین شدند و عالمانی که دانستند اما حرمت نگاه نداشتند و با حرمت شکنی به جنگ دین رفتند.
 
از مصادیق بارز آن می توان صداهایی که از حلقوم عده ای در ظاهر شیعه اما با حمایت پوندهای انگلیس و دلارهای آمریکا برای وحدت شکنی بر می خیزد نام برد؛ فریادهایی که از بلندگوهای انگلیسی بلند می شود تا شرایط حاد امروز را به التهاب بکشاند، خواه از حلقوم جاهلان دین دار و یا از عالمان حرمت نشناس. جاهلان و یا عالمانی که با داعیه دروغین شیعه گری و دفاع از حق غصب شده و ظلم روا گشته بر حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) قد علم می کنند اما یا از روی جهل پیام تحمل استخوان در گلو و خار در چشم مولای متقیان حضرت علی(ع) را نفهمیده اند و یا از روی علم با حرمت شکنی دردی روی درد دیگر شدند و استخوان و خار را بیشتر فرو برده و می برند و زخم را عمیق تر می کنند.
 
این افراد ذره ای نمی اندیشند که آیا معاذالله آنها محق تر و عالم تر از حضرت علی(ع) هستند به حق غصب شده اش که ایشان سکوت را برای حفظ وحدت مسلمانان به احقاق حق خود ترجیح دادند اما حال که امت اسلامی با بروز انحرافات و بدعت ها در دین در پیچ دشوار وحدت قرار گرفته می خواهند با اقامه دهه های عزاداری جدید و غیر مرسوم درست در آستانه هفته وحدت، وحدت را نشانه بروند و یا مجالس سب و لعن که علمای شیعه حکم به ترک آن داده اند را راه بیاندازند و تفرقه را بیشتر و بیشتر کنند.
 
این رفتار آنقدر نکوهیده است که حضرت علی(ع) نیز در خطبه 127 نهج البلاغه می فرمایند: «وَ الْزَمُوا السَّوَادَ الْأَعْظَمَ فَإِنَّ یَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ وَ إِیَّاکُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّیْطَانِ کَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ أَلَا مَنْ دَعَا إِلَی هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ کَانَ تَحْتَ عِمَامَتِی هَذِهِ»؛ و همواره با بزرگ ترین جمعیّتها [یی که بر حق هستند،] باشید که دست خدا با جماعت است و از پراکندگی بپرهیزید که انسان تنها بهره شیطان است، آن گونه که گوسفند تنها طعمه گرگ خواهد بود. آگاه باشید هر کس که مردم را به این شعار (تفرقه و جدایی) دعوت کند، او را بکشید؛ هر چند که زیر این عمّامه من باشد.
 
قرآن کریم نیز که پیرامون وحدت آیات بسیاری دارد در آیه 105 سوره آل عمران در مذمت تفرقه و لزوم وحدت می فرماید:« وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَـئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ»؛ همانند کسانی مباشيد که پس از آنکه آيات روشن خدا بر آنها آشکار شد، پراکنده گشتند و با يکديگر اختلاف ورزيدند ، البته برای اينان عذابی بزرگ خواهد بود.
 
رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مداحان در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) متذکر شدند: اگر خدای نکرده جلسات ما، جلسات وحدت‌شکن باشد، این فرصت را از دست داده‌ایم؛ اگر کیفیّت حرف زدن ما یا مضمون حرفهای ما جوری باشد که دشمنان ما را در هدفهایشان موفق بکند، ما این نعمت الهی را – بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفراً – تبدیل کرده‌ایم به نقمت؛ این را باید مواظب بود، باید مراقب بود. بارها ما گفته‌ایم، برای آدمهای آگاه و مطّلع از اوضاع جهان و جهان اسلام هم این مثل روز  روشن است که امروز اختلافات مذهبی در میان مسلمانان، یک وسیله و برگه‌ای است در دست دشمنان ما. یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبی است. علنی کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهای اعتقادی، به زبان آوردن مطالبی که کینه‌ها را برمی افروزد، یکی از وسایلی است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند. حالا [اگر] ما جوری عمل بکنیم که این مقصود دشمن برآورده بشود، این «بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفراً» است. در جلسات نباید کینه‌ورزیهای مذهبی را زیاد کرد؛ این را چقدر باید تکرار کرد؟ بارها تکرار کرده‌ایم؛ بعضی حاضر نیستند [گوش کنند].
 
و این رفتارهای تفرقه انگیز مسلما رضایت انگلیس و آمریکا را رقم خواهد زد و وظیفه شیعه علی(ع) و روحانی علوی است که از آن اجتناب کند؛ اگرچه آخوند انگلیسی آن را می چسبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *