آرزوی برادر ‌شهید اهل سنت برای دفاع از حرم اهل بیت (علیه السلام)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / آرزوی برادر ‌شهید اهل سنت برای دفاع از حرم اهل بیت (علیه السلام)

برادر شهید علی‌اشرف احمدی گفت: آرزو دارم در دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) به شهادت برسم تا سعادت واقعی نصیبم شود.

عملیات مرصاد یادآور دلاورمردی جوانان و مرزدارانی است که دست به سلاح شدند تا صلاح مملکتشان به دست مزدوران نیفتد؛ شهدایی که در پس این دنیا خط سرخ شهادت را جستجو می‌کردند.
سالروز گرامیداشت عملیات نصر هفت و  مرصاد بهانه ای شد تا به صادق آباد یکی از روستاهای دهستان بدرآباد شهرستان روانسر برویم، جایی که 47 سال پیش کودکی متولد شد که او را علی اشرف نام نهادند.شهید علی اشرف احمدی جوان رعنای روانسری یکی از آن هزاران یادگار دفاع مقدس است. تصمیم داشتیم که با مادر بزرگوار شهید علی اشرف احمدی، زیبا قبادی گفت‌وگویی داشته باشیم اما در ابتدای این مصاحبه گریه امان مادر را برید و دیگر قادر به صحبت کردن نبود حرف ما که به نحوه شهادت پسرش رسید کلامش را قطع کرد و زیر لب، حرفهایی را با خود زمزمه کرد و با بغض شروع به گریه کردن نمود.

وقتی موفق نشدم با مادر شهید صحبتهایم را ادامه دهم، برادر کوچکتر ایشان به گفت‌وگو با ما ادامه داد و گفت مادرم همیشه همینطور است و زمانی‌ که از برادرم صحبتی می‌شود فورا بی‌تابی می‌کند و گریه امانش نمی‌دهد زیرا 29 سال منتظر است که خبر بازگشت پیکر برادرم را بشنود. برادر شهید علی اشرف احمدی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار در خانواده سنتی در روستای صادق‌آباد در 6 کیلومتری روانسر در یک خانوداه مذهبی اهل سنت به دنیا آمد گفت: برادرم در سال 65 سرباز بودند و در چندین عملیات مهم آزادسازی حلبچه، جوانرود شرکت داشتند تا جایی که در عملیات آزاد سازی حلبچه مصدوم شیمیایی می‌شوند و بعد از آن با وجود مجروحیت در عملیات مرصاد شرکت می‌کنند و مفقودالاثر می‌شوند.

فاتح احمدی با اشاره به اینکه با وجود اینکه اداره بنیاد شهید شهرستان روانسر چند سالی است که به ما گفته‌اند که ایشان به طور قطع در این عملیات شهید شدند اما مادرم همواره چشم به انتظار است عنوان کرد: این شهید دارای اخلاق اسلامی بسیار کاملی بود وی با پدر و مادر و دوستان و اقوام بسیار مهربان بودند و زمانی که به مرخصی می‌آمد آنقدر با هم خدمتی‌هایش انس گرفته بود که آن چند روزی را که به خانه بر می‌گشت تمام مدت دوستانش می‌آمدند و به او سر می‌زدند.

وی با بیان اینکه این شهید با همه مردم و بچه‌های روستا رفاقت بسیار صمیمی داشت بیان کرد: ایشان همواره اهل نماز اول وقت و روزه و پرداخت زکات و خمس بود و همواره تلاش می‌کرد که نماز خود را در مسجد بخواند و بسیار فرد ولایتمداری بودند و هیچگاه بر خلاف برخی از دوستانش از جبهه جنگ فرار نمی‌کرد.

برادر شهید علی اشرف احمدی با اشاره به اینکه همواره این شهید این جمله را بر زبان داشتند که من به خاطر حفظ نظام، دستاوردهای انقلاب می‌جنگم و باید همه ما گوش به فرمان امام خامنه ای باشیم گفت: پدرم همیشه به او می‌گفت که مواظب خودت باش و ایشان نیز به پدر می‌گفت که وظیفه من دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی است و باید روزی در راه انقلاب شهید شوم.

وی با بیان اینکه رفتار ایشان با پدر و مادرم بسیار صمیمی بود عنوان کرد: او در کارهای بیرون از منزل بسیار به پدر کمک می‌کرد و همواره بر آوردن لقمه حلال بر سر سفره تأکید داشت و رفتار این شهید بزرگوار در دوران کودکی با همه بسیار مؤدبانه بود و همواره صورت و دستان پدر و مادر را می‌بوسید و می‌گفت مادر از رفتن من هیچ وقت ناراحت نشوید زیرا من وظیفه ‌ام دفاع از اسلام و انقلاب است.

احمدی با بیان اینکه شهید علی اشرف در سن 18 سالگی و در سال 65 ازدواج و در همان روستا و در خانه پدری زندگی می‌کرد تا اینکه عازم خدمت سربازی شد بیان کرد: تنها چند ماه از خدمت سربازی او مانده بود که با رفتن به سپاه خودش را برای اعزام به مناطق عملیاتی و جبهه معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که به جبهه اعزام می‌شد صاحب یک دختر 6 ماهه بود و خوشبختانه نه مادرم و نه همسر ایشان مانع رفتن او برای اعزام به منطقه عملیاتی نشدند گفت: زمانی که عازم خدمت شد از تنها چیزی که حرف می‌زد مظلومیت زنان و کودکانی بود که در عملیات حلبچه به شهادت رسیده بودند و از جنایات رژیم بعث و وجود مواد شیمیایی در حلبچه برایمان تعریف می‌کرد.

احمدی با اشاره به اینکه برادرم زمانی که حتی 15 روز از خدمتش باقی مانده بود اما به مرخصی نمی‌آمد بیان کرد: در این اواخر حتی به خاطر دوستش مرخصی نیامده بود و گفته بود که اکنون زمان عملیات است و بعد از اتمام عملیات به مرخصی می‌روم.

وی با اشاره به اینکه مادرم همیشه چشم به انتظار بازگشت برادرم است زیرا ایشان هنوز مفقودالاثر است و جواب نهایی را در مورد شهادت او به ما ندادند گفت: اما یکی از دوستانش که با او همسنگر بود می‌گفت که ایشان به شهادت رسیده و تنها پلاک او را برای ما آوردند و ما هیچ اثر و خبری از او نداریم در حالی بنیاد شهید اعلام کرده که شهید شده و ما نیز مراسم یادبودی برای او گرفتیم.

برادر شهید علی اشرف احمدی با اشاره به اینکه منافقین همواره کارشان قتل عام جوانان ایرانی است گفت: نیروهای تکفیری و منافقان در راستای منافع خود و غرب به هر کاری علیه نظام دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون امنیتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برقرار است در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد بیان کرد: این در حالی است که تمام کشورهای همسایه ما در بی‌امنیتی به سر می‌برند و هر روز شاهد قتل عام گسترده مردم توسط تروریستها در عراق، سوریه، لبنان، بحرین هستیم و این امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است و در واقع در هیج جای دیگر دنیا وجود ندارد و ما باید به این امنیت افتخار کنیم.

احمدی با بیان اینکه اکنون وظیفه تمام جوانان و نیروهای نظامی این است که هر زمانی که نیاز شد برای دفاع از انقلاب به مقابله با دشمنان اسلام برخیزند افزود: بنده حاضرم تا آخرین لحظه ‌ی که جان در بدنم وجود دارد از انقلاب، میهن اسلامی و ناموس ملت دفاع کنم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه ما قدم نهادن در مسیر این شهید بزرگوار و عمل به وصیت‌نامه سراسر زهد این شهید است و آرزو دارم در دفاع از حریم اهل بیت (علیه‌السلام) به شهادت برسم تا سعادت واقعی نصیب حال‌مان شود گفت: کسانی که فکر می‌کنند شهدای مدافع حرم به خاطر مادیات رفته‌اند سخت در اشتباهند و وطن پرست نیستند زیرا هیچ کس به خاطر پول و امکانات جان خود را فدا نمی‌کند.

برادر شهید علی اشرف احمدی با بیان اینکه اکنون پیام خون شهدا دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، پیروی واقعی از دستورات مقام عظمای ولایت و خدمت صادقانه به مردم است افزود: برادرم همواره توصیه می‌کرد که پیرو واقعی ولایت فقیه باشیم و به هیچ قیمتی حاضر به از دست دادن دستاوردهای انقلاب نبود.

وی با اشاره به اینکه در نهایت علی اشرف عازم منطقه شد و در دل عملیات مرصاد قرار گرفت عنوان کرد: پس از درگیری در کمین منافقان و رژیم بعثی گرفتار می‌شود و در منطقه جنگی بیونیچ (کرند غرب) به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *