آزادی قدس در گرو روحیه انقلابی گری است

خانه / استان ها / آزادی قدس در گرو روحیه انقلابی گری است

آسودی1

سردار محمدعلی آسودی، گفت: تنها با روحیه انقلابی گری می توان قدس شریف و سرزمین های اشغالی را ازاد کرد و رژیم صهیونیستی را از بین برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان شهرکرد به مناسبت روز جهانی قدس، اظهار کرد: برای اثبات این عنصر انقلابی گری، اعم از؛ روحیه انقلابی، فکر انقلابی و عملی انقلابی، که چه اکسیری است و چه تأثیری دارد؟، باید مروری بر گذشته مبارزات داشته باشیم.

سردار محمدعلی آسودی، افزود: دو رویکرد از گذشته پیرامون مبارزات وجود داشته است، که یکی رویکرد ناسیونالیستی و قومیت گرایی و غیراسلامی بود و اعتقاد به استفاده از روش دیپلماسی با روحیه سازی داشت.

وی، رویکرد دوم را که حضرت امام خمینی(ره) در 16مهر سال 1359 بناگذاشت، اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم دانست و خاطرنشان کرد: این رویکرد بر مبنای اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم، روحیه جهادی، وحدت و یکپارچگی مسلمین جهان برای آزاد سازی قدس عزیز بود که با فکر انقلابی، روحیه انقلابی و عمل انقلابی عجین است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشنیه اشغال سرزمین فلسطین از سال 99 که تحت قیمومیت انگلیس با حمایت سازمان ملل و مجامع بین المللی بوده تا اعلام موجودیت رژیم غاصب اسرائیل از 66 سال پیش را تشریح کرد و گفت: فعالیت هایی از سوی جنبش های مختلف در این مدت شکل گرفته که مرحله اول آن از سال 1967 تا 1979 بود و انتهایش به جنبش فتح و مبارزه مسلحانه با نگاه ناسیونالیستی و قومیت گرایی عرب انجامید.

سردار آسودی، مرحله دوم مبارزات را حرکت جنش فتح به سمت سازش دانست و افزود: انگلیس خبیث و آمریکای جنایتکار در این مرحله به گونه ای سناریو طراحی و اجرا کردند، که آقای یاسر عرفات که روزی سمبل مبارزه و مقابله بود و رئیس ساف و جنبش فتح به شمار می رفت خواسته های دشمن را یکی پس از دیگر پذیرفت و در یک جلسه رسمی با حضور اسحاق رابین، نخست وزیر اسرائیل، خانم رابین، کارتر و سادات، در مقابل خانم اسحاق رابین زانو زد و دستش را بوسید و تصاویر این جلسه رسانه ای شد.

وی، این شکست جنبش فتح و یاسر عرفات را نتیجه گوش ندادن به توصیه های حضرت امام خمینی(ره) در سفر به تهران دانست که راه پیروزی را حفظ روحیه انقلابی گری عنوان فرموده بودند.

سخنران آئین روز جهانی قدس در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، با اشاره به چرایی نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام(ره)، اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس و روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین، نتیجه آگاهی حضرت امام(ره)، روحیه انقلابی گری ایشان و اعتقاد به این بود که با تکیه بر اسلام ناب و بدون فکر انقلابی، عمل انقلابی و روحیه انقلابی ، نمی توان قدس شریف را آزاد کرد.

سردار آسودی، به چهار جنگ 4کشور عربی با رژیم صهیونیستی و شکست سنگین آنها اشاره کرد و علت پیروزی حزب الله بر این رژیم در سالهایی که بسیار قدرتمند تر و مجهزتر شده است، را نتیجه شناسایی، سازماندهی و تجهیز جوانان شجاع به نام حزب الله دانست، که با روحیه و فکر و عمل انقلابی و تکیه بر اسلام ناب اشک رژیم صهیونیستی را درآورده اند.

وی، تأکیدات مقام معظم رهبری در سال جاری پیرامون حفظ روحیه انقلابی گری از سوی قوه های مجریه، مقننه، قضائیه، حوزه های علمیه و آحاد مردم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تنها با این روحیه می توان مقابل بزرگ ترین قدرت های جهان ایستادگی کرد.

سردار آسودی، روحیه انقلابی گری را برگرفته از اسلام ناب دانست و تأکید کرد: حضرت سیدالشهدا و یاران با تعداد اندکش به ظاهر، با همین روحیه توانستند در مقابل لشکریان 30هزار نفری ایستادگی کنند و تحولی ایجاد کنند که منجر به نابودی آل معاویه و آل یزید شود.

وی، مقاومت انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، نیروهای مقاومت در سوریه و شیعیان بحرین در برابر فشار شدید آل خلیفه را الگو گرفته از انقلابی گری رزمندگان و انقلابیون ایران اسلامی دانست و گفت: همه سرمایه و قدرت معنوی و قدرت نرم ما همین روحیه انقلابی گری است که دنیا از این مدل الگو گرفته و به آن عمل می کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، چرایی تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ روحیه انقلابی گری را ناشی از نگاه هایی دانست که می خواهند این روحیه را از بین ببرند؛ لذا ایشان در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره) نیز شاخصه های انقلابی گری را بیان فرمودند.

وی، فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب دانست و با بیان اینکه اگر کوتاهی کنیم، در عالم آخرت مورد بازخواست قرار می گیریم، گفت: باید همواره نه در شعار ، بلکه در عمل بگوییم؛ ما همه سرباز تواییم خامنه ای، گوش به فرمان تواییم خامنه ای.

قرائت بیانیه پایانی راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس و اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ادامه بخش برنامه های گرامیداشت روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *