آشنایی با زندگینامه مداح شهیدو پیرغلام اهلبیت علیار اسلام پناه

خانه / استان ها / آشنایی با زندگینامه مداح شهیدو پیرغلام اهلبیت علیار اسلام پناه

با عنایت به برگزای یادواره، آیروی محله مداح و پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام شهید “علیار اسلام پناه” رندگینامه این شهید والامقام را با هم مرور کنیم.

آشنایی با زندگینامه شهید مداح و پیرغلام اهلبیت علیار اسلام پناه

با عنایت به برگزای یادواره، آیروی محله مداح و پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام شهید “علیار اسلام پناه” رندگینامه این شهید والامقام را با هم مرور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مداح شهید، پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه” در سال ۱۳۲۴ در خانواده ای مذهبی در طاقانک شهرستان شهرکرد به دنیا آمد،

مرحوم پدرش خداداد اسلام پناه معرف به ” آخوند مراد”در روستا مکتب خانه داشت و شاگردانش را با قرآن مجید و معارف دینی آشنا می کرد.

شهید علیار اسلام پناه در سال 1354پس از زیارت امامزاده زین العابدین علیه السلام طاقانک و به نظافت فرش ها، از خداوند سبحان برای خدمت به مومین خواستار خدمت در مسجد را طلب می کند،یکماه بعد جانیاز و یادگار سالهای دفاع مقدس مرحوم حاج سیدمجتبی حجازی به ایشان پیشنهاد می کند حسینیه اعظم شهرکرد خادم می خواد میایی، شهیدهم قبول می کند و بسیار خوشحال می شود و بعداز مستقرشدن در حسینیه به صورت مخفیانه اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) را پخش می کرد، چندین بار توسط ماموران شهربانی با اعلامیه دستگیر می شود و به ساوک انتقالش مدهند،  خیلی او را کتک زده و شکنجه اش می کنند.

هیئت امناء مسجد موضوع دستگیری شهید را به اطلاع مرحوم حجت الاسلام حاج آقا نورالهی نجف آبادی (نورالله فی تربته) که امام جماعت حسینیه اعظم بود می رسانند، ایشان با مراجعه به مأمورین و مسئولین وقت اعلام می کنند ” اسلام پناه” خیلی ساده است، فردی دهاتیه  گولش زدند و هر بار به همین بهانه آزادش می کند.

با شروع جنگ تحمیلی و شهادت عزیزان، در مجالس گرامیداشت یاد شهدا شرکت و با نوای حزینش صفای خاصی به جلسات میداد، مکبر نماز جمعه شهرکرد بود، دعای قنوت نماز عیدفطر را میخواند، تا اینکه نیت کرد به جبهه برود هیئت امناء نمی گذاشتن و نمی خواستند که ایشان در حسینیه نباشد، شهید اسلام پناه به آنها گفته بود مگه ندای حضرت امام خمینی (ره) را نمی شنوید، دشمن اومده توخاکمون من دیگه طاقت ندارم و بالاخره رفت نجف آباد آموزش نظامی را طی کرد و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

در جبهه ها یکبار از ناحیه کتف به هنگام درگیری با کومله و دمکرات کردستان مجروح شد بعد ازخوب شدن، برای اعزام مجدد به بسیج مرکزی مراجعه و بعد از چندین ماه دوباره رفت جبهه تا اینکه در عملیات خیبر جانباز ۷۰ درصد شیمایی از ناحیه ریه شد، ۵ سال باسرفه و درد شیمیایی عشق بازی می کرد و آرزو داشت با آرامش بخوابد، از بس سرفه می کرد ممکن نبود لحظه ای با آرامش بخوابد تا اینکه در دومین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۷ در بیمارستان خورشید اصفهان به آرزوش رسید و به شهدا محلق شد.

شایان ذکراست: همزمان با دهه آخر ماه صفر، آبروی محله، یادواره مداح شهید،پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم اسلام “علیار اسلام پناه” روز جمعه نهم مهرماه 1400 از ساعت 14 در فضای باز مقابل منزل شهید با حضور جمعیی از مسئولان ، خانواده های معظم شهدا و مردم مومن با رعایت اصول بهداشتی در شهرکرد برگزار شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود ملی ، خیرمقدم گویی مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام و مسئول کانون مداحان و هیئت اندیشه ورز بسیج مداحان استان، سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، شعر خوانی و خاطره گویی فرمانده و یادگارسالهای دفاع مقدس حاج جمشید علی بابایی از دیگر برنامه های یادواره شهید و آبروی محله بود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از مقام شامخ خانواده معظم شهید مداح و پیرغلام اهلبیت علیهم السلام علیار اسلام پناه تجلیل شد.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *