آغاز مراسم ملكوتي اعتكاف در مسجد جامع سریش آباد

خانه / استان ها / آغاز مراسم ملكوتي اعتكاف در مسجد جامع سریش آباد

به گزارش باشگاه خبرنگاران شهر سریش آباد همزمان با فرا رسيدن ايام البيض ماه رجب المرجب، مراسم ملكوتي اعتكاف با حضور معتكفین در مسجد جامع با شرکت 80 برادر و 200 معتكف خواهر آغاز شد.

اين مراسم روحاني از سحر پنجشنبه 2 ارديبهشت ماه آغاز و تا افطار شنبه 4 ارديبهشت ماه پس از انجام اعمال و قرائت دعاي ام داوود به پايان خواهد رسيد..
مسجد جامع در مراسم معنوي اعتكاف سال جاري همانند سال هاي گذشته برنامه هاي متنوع مذهبي را تدارك ديده است.

حجت الاسلام محمد حیدری مسئول دفتر امام جمعه سریش آباد و دبیر برگزاری  اعتکاف در سریش آباد گفت :امسال در مراسم معنوی اعتکاف قریب به 280نفر شرکت کرده اند که نسبت به سال گذشته 60درصد افزایش را نشان می دهد.

وی مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی دانست که جوانان با شرکت در این مراسم می توانند خود سازی کنند و در یک خلوت عاشقانه با خدای خود راز و نیاز کنند .

با توجه به برنامه های تهاجم فرهنگی دشمن  برای جوانان مراسم اعتکاف را سدی محکم دانست که آنان را در برابر دسیسه های شیطانی مصون و محفوظ می نماید .

حیدری در ادامه  اظهار داشت : قرائت آيات قرآن كريم توسط قاريان ممتاز، برگزاري نمازهاي جماعت، قرائت زيارت عاشورا و مديحه سرائي توسط ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت (علیه السلام)، بيان احكام توسط روحانيون و برگزاري حلقه هاي معرفت از جمله اين برنامه ها است که برای معتکفین تدارک دیده شده است..
وی افزود :اساتيد و خطيبان برجسته نيز در ايام اعتكاف با سخنان مذهبي و علمي سعي در فراهم كردن فضائي آكنده از معنويت و بالابردن معرفت ديني معتكفان مي نمايند.Eaatekaf01 Eaatekaf02 Eaatekaf03 Eaatekaf04 Eaatekaf04jpg Eaatekaf05 Eaatekaf06

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *