آفریقا در برابر بوکوحرام به پاخاست

خانه / تازه ها / آفریقا در برابر بوکوحرام به پاخاست

آفریقا در برابر بوکوحرام به پاخاست

bokooharam

پس از آن که اتحادیه آفریقا مصوب کرد که نیروی نظامی مشترکی متشکل از کشورهای مختلف متاثر از مساله بوکو حرام در آفریقا، اقدام به تشکیل یک نیروهای نظامی مشترک 10 هزار نفری برای اقدام علیه این گروه کنند، شب گذشته ارتش های نیجر و چاد علیه این گروه تروریستی وارد عملیات مشترک شدند.

مسئولان ارتش نیجر با تایید این خبر گفتند: نیروهای ارتش هر دو کشور عملیاتی زمینی و هوایی بر ضد بوکوحرام آغاز کرده اند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش علاوه بر این دو کشور نیروهای ارتش نیجریه و کامرون نیز به عنوان نیروهای پشتیبانی به این عملیات یاری خواهند کرد. در ساعات نخستین این عملیات 30 روستا در مناطق مرزی این کشورها از دست بوکو حرام آزاد شده است.

احمد ادریس مسئول این عملیات گفت: بوکو حرام تبدیل به معضلی برای کشورهای آفریقایی شده است و نیجریه را که از اقتصادهای بزرگ آفریقا است، برای 5 سال مشغول خود کرده است که این مساله موجب نگرانی های کشورهای منطقه و تاثیرات منفی در این منطقه شده است. با توجه به ترس و هراسی که مبنی بر صدور این خطر به سایر کشورها وجود دارد، کشورهای منطقه غرب آفریقا دست به اقدام مشترک علیه این گروه زده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *