آمرزش گناهان یکی از برکات زیارت امام حسین است

خانه / پیشنهاد ویژه / آمرزش گناهان یکی از برکات زیارت امام حسین است

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با اشاره به جایگاه توسل به اهل بیت و زیارت قبور مطهرشان، گفت: آمرزش گناهان و ثواب فراوان از جمله آثار و برکات زیارت امام حسین می باشد.

آمرزش گناهان یکی از برکات زیارت امام حسین است

هیاتانسان برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود از وسایل مشروع بهره برداری می کند و اموری را وسیله قرار می دهد که به هدف خود برسد سوار اتومبیل می شود تا زودتر به محل کار برسد و با دستان خود کلید را بکار می گیرد تا در را باز کند . اینها در امور عالم طبیعت است در عالم معنا و ملکوت هم انسان از اسباب و وسایلی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند که قهرا اسباب و وسایل غیر مادی و غیر طبیعی هستند.

استفاده از وسیله مادامی که وسیله باشد و خود هدف نباشد چه در امور معنوی و چه در امور مادی ایرادی ندارد و منافات با توحید افعالی ندارد چون خداوند خود این امور را وسیله قرار داده است و وسیله بودن آنها هم از خود خداوند است هرگز کسی که بر هواپیما سوار شده تا به مقصد خود برسد را نمی توانیم متهم به شرک کنیم چون هواپیما را وسیله قرار داده است و همین طور است امور معنوی.

ما برای رسیدن به کمال معنوی از اسباب معنوی سود می جوییم و توسل به امامان معصوم در این راستا تحقق می یابد. ما از آنان می خواهیم با توجه به مقام قرب و منزلتی که در نزد خداوند دارند ما را دعا کرده و دستگیری نمایند تا به حاجت هایمان دست یابیم و در این گذر ما آنان را بنده ولی مقرب و آبرومند خدا می دانیم نه بیش از آن.

زیارت امام حسین علیه السلام چه آثار و برکاتی به دنبال دارد؟

شیعه، امام را مقرب درگاه خدا مى‌داند و با توسل به او قربى به خدا پیدا می‌کند، همان‌طور که خودش در قرآن مجید فرمود: «به سوى او وسیله بگیرید» امام را وسیله الهى مى‌داند. زیرا توسل و شفاعت، بعدى از ابعاد زیارت است که زائر از این طریق خود را به درگاه الهى نزدیک مى‌کند و پیشوایان ما وعده فرموده‌اند که از زائران خود دستگیرى کنند.
امام رضا -علیه‌السلام- می‌فرماید: هر امامى بر گردن دوستان و پیروانش عهد و پیمانى دارد و وفاى به این عهد، با؛ زیارت قبر آنان ممکن است؛ و کسى که به شوق زیارت آنها و با تصدیق به فضیلت آنها به سوى قبور آنها برود مورد شفاعت ائمه در قیامت قرار مى‌گیرد.

آرامش دادن به زائر، در امان خدا بودن، برآورده شدن حاجات و دفع پریشانی، آمرزش گناهان، افزایش رزق و روزی، عنایت و توجه سیدالشهدا ، سعادت در دنیا و آخرت، رهایی از شداید قیامت از جمله آثار زیارت امام حسین علیه السلام است. امام صادق علیه السلام درخصوص اهمیت زیارت سیدالشهدا علیه السلام می فرمایند: «هر کس مى‌خواهد در جوار پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و على و فاطمه -علیه‌السلام- باشد، نباید زیارت حسین بن على -علیه‌السلام- را ترک کند» و یا در روایت دیگری رسول گرامى اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: «من تعهد مى‌کنم که در روز قیامت هنگامه رستاخیز، ضمن ملاقات با زائر حسین -علیه‌السلام- دستش را بگیرم و از مراحل هول‌انگیز و سختی‌های قیامت نجاتش بخشیده و او را به بهشت وارد کنم»

آمرزش گناهان یکی از برکات زیارت امام حسین است

چه نمازها و ذکرهایی برای توسل به امام حسین علیه السلام توصیه شده است؟

امام حسین علیه السلام فرمودند برای برآورده شدن حوائج مهم چهار رکعت نماز بخوان، قنوت و ارکان آن را نیکو به جا آور. در رکعت اول باید یک بار سوره حمد و هفت بار ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل و در رکعت دوم یک بار سوره حمد و هفت بار ذکر ماشاءالله لا قوه الا بالله الترن انا اقل منک مالا و ولدا، در رکعت سوم نیز یک بار سوره حمد و هفت بار ذکر لا اله الا الله انت سبحانک انی کنت من الظالمین و در رکعت چهارم نیز یک بار سوره حمد و هفت بار ذکر افوض امری الی الله انت الله بصیر بالعباد را بخوان سپس حاجت خود را بطلب. در آیات و روایات زیادی همواره توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و کیفیت توسل توصیه و تاکید شده است. امام حسین علیه السلام نیز یکی از افرادی است که توسل به ایشان آثار و برکات معنوی بسیاری برای انسان به دنبال دارد.

زیارت امام حسین علیه السلام چه فواید و برکاتی دارد؟

زیارت ائمه اطهار علیهم السلام همواره در آیات و روایات تاکید شده است. در مورد زیارت امام حسین علیه السلام نیز روایت هایی وجود دارد که به فواید زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداخته است که از آن جمله می توان گفت زیارت امام حسین علیه السلام باعث آمرزش گناهان، سبک شدن حساب و بالا رفتن درجات انسان در روز قیامت می شود. همچنین خداوند جان و مال زائر امام حسین علیه السلام را حفظ می کند تا او را به خانواده اش بازگرداند. زیارت امام حسین علیه السلام باعث زیاد شدن روزی و رفع اندوه و گرفتاری ها می شود. همچنین نظر رحمت حق تعالی به زائران امام حسین علیه السلام بیش از اهل عرفات است.

آمرزش گناهان و ثواب فراوان از جمله آثار و برکات زیارت امام حسین علیه السلام می باشد. محشور شدن با پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم ، حضرت علی علیه السلام ، حضرت زهرا (س) و بهره مندی از شفاعت اهل بیت علیهم السلام می باشد. امام صادق علیه السلام درخصوص برکات زیارت امام حسین علیه السلام می فرماید: «کسى که پیاده زیارت کند آن حضرت را، خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد،یک حسنه برایش نوشته، و یک گناه از او محو مى ‏فرماید، و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى ‏برد و وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکّل او مى‏ فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد مى‏ باشد را ننویسند.

عزاداری و روضه برای امام حسین علیه السلام چه ثمراتی دارد؟

بزرگان دین همواره به مسئله عزاداری بر امام حسین علیه السلام توجه داشته اند و به اقامه عزای امام حسین علیه السلام تاکید کرده اند. باید بگوییم برکات مجلس امام حسین علیه السلام قابل بیان نیست به طوری که مرحوم کوهستانی می فرمودند امام حسین علیه السلام هرچه داشت در راه خدا داد؛ بنابراین هر کس به خانه او برود امام او را رها نخواهد کرد. خوب است مجالس ماهیانه یا هفتگی به اسم حضرتش در خانواده تشکیل شود چرا که برکات این مجالس قابل بیان نیست و بزرگان ما عموما چنین مجالسی داشته اند.
منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *