آیا حاج‌قاسمی دیگر ظهور میکند

آیا حاج‌قاسمی دیگر ظهور میکند

خانه / پیشنهاد ویژه / آیا حاج‌قاسمی دیگر ظهور میکند

. حاج‌قاسم قهرمان ملی ما بود و همه ما، برخی خودآگاه و بسیاری هم ناخودآگاه، در دل خود به او تکیه می‌کردیم و حس می‌کردیم پشت و پناهی داریم. حاج‌قاسم که رفت خیلی دل‌ها لرزید.

آیا حاج‌قاسمی دیگر ظهور می‌کند

هیات: آیا ما دوباره حاج‌قاسم سلیمانی خواهیم داشت؟ این سؤالی است که احتمالاً ذهن‌های بسیاری این روزها مشغول آن است. حاج‌قاسم قهرمان ملی ما بود و همه ما، برخی خودآگاه و بسیاری هم ناخودآگاه، در دل خود به او تکیه می‌کردیم و حس می‌کردیم پشت و پناهی داریم. حاج‌قاسم که رفت خیلی دل‌ها لرزید. خیلی‌ها به زبان نمی‌آورند ولی این نگرانی یک‌ لحظه هم آن‌ها را رها نمی‌کند که بدون حاج‌قاسم چه خواهد شد و حالا چه باید کرد؟ یکی از راه‌هایی که آدمی را آرام می‌کند تلاش برای دادن پاسخ مثبت به این سؤال است که آیا باز هم حاج‌قاسم یا حاج قاسم‌های دیگری ظهور خواهند کرد؟ من این روزها این سؤال را بسیار از خود پرسیده‌ام. جواب این سؤال، پیوندی عمیق دارد با پاسخ یک پرسش دیگر که اساساً چه چیز حاج‌قاسم سلیمانی را حاج‌قاسم کرد؟ این هیبت، جذبه، صفا، شجاعت و نفوذ کلمه از کجا آمده بود؟

آنچه اینجا می‌خواهم بگویم این است که قاسم سلیمانی محصول ترکیب تقوا و جهاد بود. هیچ‌کس سر سجاده، قاسم سلیمانی نمی‌شود. هیچ‌کس هم بدون سجاده‌نشینی حاج‌قاسم نمی‌شود ولو عمر خود را در جهاد گذرانده باشد.

آیا حاج‌قاسمی دیگر ظهور میکند
آیا حاج‌قاسمی دیگر ظهور میکند

قاسم سلیمانی این دو را ترکیب کرده بود؛ همان‌که در توصیف امیرالمؤمنین علیه السلام شنیده‌ایم: شیران روز و زاهدان شب. آنچه به ما اطمینان می‌دهد که حتماً باید امیدوار باشیم دوباره حاج‌قاسم ظهور خواهد کرد این است که باب جهاد بسته نشده و جهاد ادامه دارد. مردان خدا هم کم نیستند که در این جهاد درگیرند. از میان سجاده‌نشین‌هایی که به میدان مقاتله رفته‌اند، حتماً حاج‌قاسم ظهور خواهد کرد. خیالتان راحت.

منبع: شمیم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *