آیت‌الله جاودان | به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم

آیت‌الله جاودان | به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت‌الله جاودان | به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم

آیت‌الله جاودان: به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم، دعا به درگاه الهی به طور قطع اثر دارد، در ماه رجب برای ورود به ماه رمضان توبه و استغفار کنید که پاک به ضیافت الهی بروید.

آیت‌الله جاودان | به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم

هیات: آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: خداوند متعال در دنیا بندگان برگزیده‌ای همچون حضرت آدم علیه السلام ، حضرت ابراهیم علیه السلام ، حضرت نوح علیه السلام ، حضرت موسی علیه السلام ، حضرت عیسی علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دارد که آنها را بر همه عالمیان برگزیده است.

آیت‌الله جاودان | به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم
آیت‌الله جاودان | به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم

وی افزود: مردم مدینه شبانه روز از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به صور مختلف معجزه دیده بودند بنابراین از ایشان می‌ترسیدند. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ‌ می‌خواست به مردم بفهماند که امیرمومنان امام علی علیه السلام به عنوان اهل‌بیت ایشان نیز جزو برگزیدگان هستند. اما مردم این امر را نمی‌پذیرفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان حدیث کساء عنوان کرد: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث کسا فرمودند که پنج‌تن آل عبا اهل بیت من هستند خداوندا آنها را از ناپاکی دور بدار، پاکی از هر نوع گناه و اشتباه که آنها داشتند خداوند به آنها عطا کرده بود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه این ریشه برگزیدگی است یک اشتباه کوچک هم از اهل‌بیت علیهم السلام صادر نمی‌شود، اظهار کرد: همه برگزیدگان خداوند اینگونه هستند، همه بزرگان عالم که پاک بودند برگزیده می‌شود. برگزیدگان نه تنها عمل بد ندارند بلکه حتی خیال بد هم ندارند. اگر انسان در نیت، عمل و اخلاق کاملا پاک باشد او پاک است و برگزیده می‌شود.

وی ادامه داد: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هر روز پس از نماز بر درب خانه امیرمومنان امام علی علیه السلام و حضرت زهرا می‌ایستادند و به آنها به عنوان اهل‌بیت علیهم السلام سلام می‌کردند که مردم بدانند که آنها هم همچون خود ایشان برگزیده و پاک هستند.

استاد اخلاق با بیان اینکه روز غدیر خم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم امیرمومنان امام علی علیه السلام را به عنوان ولی‌امر و جانشین خود معرفی کردند که مردم بدانند ولی امر و مرجع دین آنها امیرمومنان امام علی علیه السلام هستند، ابراز کرد: حضرت به همه مردم فرمودند که امیرمومنان امام علی علیه السلام از جنس خود ایشان و پاک از هر نوع گناه و اشتباه هستند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اگر خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان ولی خدا سر کار آمده بودند تا روز قیامت بین دونفر انسان اختلاف ایجاد نمی‌شود، گفت: امت اشتباه کرد که به جای ولی خدا کسان دیگری را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه به علت گناه شخصی یا اجتماعی نعمت اعتکاف را از دست دادیم، عنوان کرد: دعا به درگاه الهی به طور قطع اثر دارد، در ماه رجب برای ورود به ماه رمضان توبه و استغفار کنید که پاک به ضیافت الهی بروید.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر شما هم بخواهید پاکدامن باشید باید از گناه توبه و استغفار کرده و پرهیز کنید، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند برترین اعمال نزد خداوند پرهیز از گناه است. اگر شخصی هیچ ثوابی هم انجام ندهد چون از گناه پرهیز می‌کند دعای او مستجاب می‌شود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه پاک شدن انسان مراحل دارد، که به اعمال، گفتار، نیت انسان بستگی دارد، گفت: اگر یک انسان پاک دعا کند می‌تواند بر سرنوشت یک ملت اثرگذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رجب روزه گرفتن استغفار و سحرخیزی اثرات بسیار خوبی دارد از آن بهره ببرید.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *