آیت‌الله جاودان | مومنان واقعی با تبعیت کامل از قرآن و اهل بیت به صراط مستقیم می‌رسند

خانه / علما وسخنرانان / آیت‌الله جاودان | مومنان واقعی با تبعیت کامل از قرآن و اهل بیت به صراط مستقیم می‌رسند

آیت‌الله جاودان گفت: مومنان واقعی با تبعیت کامل از قرآن و اهل بیت علیهم السلام صراط مستقیم را یافته و با عمل و صالح و هدایت الهی به بالاترین درجات انسانیت دست پیدا می‌کنند

آیت‌الله علی جاودان استاد اخلاق پنجشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، بیا فرمودند: ما به عنوان مسلمان نباید از تاریخ اسلام غافل شویم.
وی افزود: پس از رحلت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم خلافت امیرمومنان امام علی علیه السلام توسط قریش غصب شد سپس بنی امیه بر مبنای هوس و دنیا پرستی حکومت را غصب کردند در حالیکه هیچ نوع دلسوزی برای اسلام نداشتند.
این استاد اخلاق با بیان اینکه بنی امیه برای اینکه از اسلام چیزی باقی نماند بسیار تلاش کردند، عنوان کرد: با اینکه پیامبر گرامی اسلام قبل از رحلت خودشان بارها فرموده بودند که قرآن و اهل بیت من دو یادگار من هستند که هرگز از هم جدا نمی‌شوند اما دنیاپرستان این دو را از هم جدا کردند تا شاید به منافع دنیایی خود دست پیدا کنند.
 آیت‌الله جاودان افزود: در طول تاریخ انبیا و اولیاء الهی برای حفظ دین بسیار تلاش کردند، اسلام دین کاملی است که پیامبر و پس از آن ائمه معصومین علیه السلام برای حفظ آن رنج های زیادی کشیدند.
وی بیان داشت: در دین اسلام سیاست از دین جدا نیست، کما اینکه در مصحف حضرت زهرا سلام الله علیها نیز بسیاری از اخبار روایت شده سیاسی است، انسان مومن هیچ گاه سیاست را از دیانت جدا نمی‌داند.
استاد اخلاق گفت: مومنان واقعی با علم به اسلام حقیقی صراط مستقیم را یافته و در ادامه با عمل صالح و هدایت الهی خود را به بالاترین درجات انسانیت می‌رسانند، برای رسیدن به این منظور باید تابع کامل قرآن و اهل بیت علیه السلام بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *