آیت‌الله حائری شیرازی| جاذبه پیروان امام‌زمان‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کجاست؟

خانه / علما وسخنرانان / آیت‌الله حائری شیرازی| جاذبه پیروان امام‌زمان‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کجاست؟

کسانی که دلشان می‌خواهد در زمان ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حضور داشته باشند باید امروز دست به کار شوند، خدماتشان را ارائه دهند و در زمان حضرت درو کنند، امروز اخلاص به خرج دهند تا در عصر آن حضرت مورد تشویق قرار گیرند.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق در گفت‌وگویی با اشاره به پیروزی مظلومان در سوریه اظهار داشت: خداوند متعال در آیات قرآن کریم می‌فرماید «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ»؛ بنای ما در این است که به آنهایی که بیچاره و بی‌پناه هستند منت بگذاریم و آنها را پیشوایان دین قرار دهیم، جانشین همه قدرت‌ها شده و تمکن و اقتدار آنها را در روی زمین فراهم کنیم و به ظالمانی همچون فرعون و به وزرا و برنامه‌ریزان آنها همانند هامان و پیروان آنها، چیزی را که از آن می‌ترسیدند به آنها نشان دهیم. آنها می‌ترسیدند که اینها صاحب قدرت شدند

وی عنوان کرد: عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش داشتند که کشور سوریه را تجزیه کنند تا فکر اسرائیل راحت شود لذا همه نوع جنایاتی هم انجام دادند؛ القاعده و داعش را به وجود آوردند، احرار الشام را به وجود آوردند اما آخر سر، کاری از پیش نبردند و دریافتند جبهه حق که تنها بودند پیروز شدند، کسانی که پولدار و قدرتمند بودند شکست خوردند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه به لطف الهی مابقی جهان نیز همانند سوریه از چنگال مستکبران خارج خواهد شد، اظهار داشت: به تدریج، مردم ضعیف بحرین،‌ حاکم بحرین می‌شوند مردم ضعیف یمن حاکم یمن شوند، مستضعفان هر کشوری بر مستکبران آنها فائق آید، در آمریکا بیچاره‌ها و درمانده‌ها رئیس می‌شوند و در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد. با این کارها زمینه‌های ظهور در حال فراهم شدن است.

وی تصریح کرد: دیدید خدا چه آبرویی به شیعیان در اربعین داد که چقدر محبت‌آمیز با هم رفتار کردند، این جاذبه پیروان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. این مقاومتی هم که در یمن، عراق، لبنان، سوریه، بحرین نیز زیباترین دافعه و زیباترین جاذبه را دارند.

آیت‌الله حائری شیرازی در پایان گفت: کسانی که دلشان می‌خواهد در زمان ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)حضور داشته باشند باید امروز دست به کار شوند امروز خدماتشان را ارائه دهند تا در زمان حضرت درو کنند، امروز اخلاص به خرج دهند و در عصر آن حضرت مورد تشویق آن حضرت قرار گیرند یک نگاه محبت‌آمیز که حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به زحمت‌کشان کند، همه چیز را جبران می‌کند؛ «جفا ز روی پری‌چهره عاشقانه بکش/ که یک کرشمه تلافی صد جفا کند»

منبع:عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *