آیت‌الله دری نجف‌آبادی|خالی شدن از اغیار؛ شرط بهره‌مندی کامل از قرآن

خانه / مطالب و رویدادها / آیت‌الله دری نجف‌آبادی|خالی شدن از اغیار؛ شرط بهره‌مندی کامل از قرآن

با آلودگی نمی‌توان کنار سفره قرآن نشست، البته خداوند هیچ انسانی را بدون بهره نمی‌گذارد اما اگر قرار باشد بهره حداکثری همچون علامه طباطبایی از قرآن ببریم باید از تمام اغیار خالی شویم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده امام خامنه ای در استان مرکزی، در آیین تکریم خادمان و مقام‌آوران قرآنی استان که عصر دوشنبه، ۲۲۲ آذرماه، با حضور مدیران ارشد استانی و خادمان و مقام‌آوران قرآنی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد گفت: اینکه از استان مرکزی کسی به عنوان خادم رسمی قرآن مطرح نشده است به معنای فراموش کردن خدمات ایشان نیست.
وی با اشاره به پیشینه قرآنی استان ادامه داد: استان مرکزی دارای خادمان قرآنی چون امام راحل، مرحوم حاج نو‌رالدین و کربلایی کاظم ساروقی است، کدام استان دارای چنین خادمانی است؟ نام این خادمان در لوح محفوظ قرآنی ثبت شده، این استان دارای خادمانی در حد اعجاز است همچون کربلایی کاظم ساروقی که با وجود اینکه نزدیک به ۶۰ سال از رحلت ایشان می‌گذرد همچنان عطر قرآنی‌اش به مشام می‌رسد.
نماینده امام خامنه ای در استان مرکزی تأکید کرد: نمونه این عطر قرآنی رونمایی از کتاب مستند کربلایی کاظم است، همچنین فرزند خلف ایشان که فردی عابد و معلم قرآن است از برکت تربیت و خدمات کربلایی کاظم است، همچنین استان مرکزی خادمانی چون علامه عسگری، دکتر چمران و امیرکبیر را در خود پرورش داده است، مرحوم نراقین، آیت‌الله اراکی و مرحوم آقاضیاءالدین هرکدام به تنهایی سنگری برای اسلام و قرآن به شمار می‌آیند.

untitled-12
وی افزود: امیدواریم با تلاش ارشاد و مسئولان، شاهد معرفی خادمان رسمی قرآنی از استان مرکزی نیز باشیم، استان ظرفیت بسیار خوبی دارد و این قبیل نشست‌ها مشوق نوجوانان است، امیدواریم با حمایت ارشاد، اوقاف، تبلیغات و حوزه علمیه جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در استان گسترش یابد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در زمینه حوزه‌های علمیه، سه کار به موازات هم در حال انجام است؛ حوزه علمیه برادران توسعه خوبی داشته است، در حوزه‌های خواهران ۲ سطح ۳ اضافه شده است قول راه‌اندازی سطح ۴ نیز برای سال آینده داده شده است، همچنین در زمینه مدارس پیش حوزی همچون مدرسه امام مهدی، بیش از ۴۳ کلاس با ۹۰۰ دانش‌آموز تشکیل می‌شود که اگر مردم مساعدت کنند می‌توان این ۳ کار بزرگ را که باید جای آن در تمام استان‌ها خالی باشد با قدرت بیشتری پیش برد.
عضو خبرگان امام خامنه ای گفت: هرچه برای قرآن کار شود کم است، قرآن زمینه گسترده‌ای دارد البته جذابیت قرآن به صدای قاری نیست بلکه به ذات قرآن برمی‌گردد، اقیانوس قرآن و شهدا به قدری گسترده و گرانسنگ است که هرچه در آن سیاحت و سلوک کنیم بازهم به پایانش نمی‌توان رسید.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: شرط انس با قرآن طهارت ظاهری، باطنی و اخلاقی است، طهارت از همه آلودگی‌ها شرط اول بهره‌مندی از قرآن است، با آلودگی نمی‌توان کنار سفره قرآن نشست، البته خداوند هیچ انسانی را بدون بهره نمی‌گذارد اما اگر قرار باشد بهره حداکثری همچون علامه طباطبایی از قرآن ببریم باید از تمام اغیار خالی شویم.
وی تصریح کرد: باید با اخلاص در اختیار قرآن باشیم، به اندازه توان و هرچه به قرآن خدمت کنیم معادل یا چندین برابر آن را به ما عوض خواهند داد کسی خود را وقف قرآن کند خداوند نیز نعمات را در اختیارش قرار می‌دهد. قرآن کتاب دیروز و امرز نیست، قرآن همیشه دارای نشاط و به روز است، اما اگر از آن بی‌بهره مانده‌ایم کاهلی از خود ماست، هر آیه قرآن نشاط آفرین است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: خداوند را شاکریم که انقلابی به ما اعطا کرد که به واسطه آن قرآن و خادمان قرآنی و امثال کربلایی کاظم ساروقی در جامعه مطرح می‌شوند، این اتفاق به برکت خون شهدایی است که جان خود خالصانه به قرآن و مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) تقدیم کردند.
نماینده امام خامنه ای در استان مرکزی در پایان گفت: افرادی که قدر انقلاب، امام راحل، امام خامنه ای و شهدا را نمی‌دانند کم‌لطف هستند، آنهایی که با سرگرمی‌های مجازی و غیرمجاری خود و خانواده خود را مسخ کرده‌اند و از قرآن فاصله گرفته‌اند متوجه فرصت‌ها نیستند انسان عقل دارد تا در حیات طیبه سیر کند و ارزش دارد که برای آن زحمت بکشد و با معارف قرآنی آشنا شود قرآن نباید لقلقه زبان باشد باید اهل تفکر بود.

منبع:ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *