آیت‌الله سبحانی | پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با پی‌ریزی تمدن جدید بشریت را نجات داد

خانه / علما وسخنرانان / آیت‌الله سبحانی | پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با پی‌ریزی تمدن جدید بشریت را نجات داد

حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن علی بن ابیطالب علیه السلام گفتند: معجزه‌ای که تا روز رستاخیز بر صدق دعوت او گواهی می‌دهد همین قرآن مجید است که پس از گذشت قریب ۱۵ قرن هیچکس نتوانسته است سوره کوتاهی حتی مانند سوره‌های آن بیاورد.

 حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید طی پیامی به دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فرمودند:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ»

قرآن مجید معجزه جاویدان اسلام است، روزی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای هدایت جهانیان برانگیخته شد با دلایل گوناگون و معجزات متعدد مبعوث شد، تا از این طریق بتواند تمدن جدید را پی‌ریزی و بشریت را از بت‌پرستی و زبونی نجات دهد و خوشبختانه در این راه موفقیت چشمگیری نصیب آن حضرت شد.

قسمت اعظم معجزات پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم در تاریخ ضبط شده و همگی قطعی است، اما معجزه‌ای که تا روز رستاخیز بر صدق دعوت او گواهی می‌دهد همین قرآن مجید است که پس از گذشت قریب ۱۵ قرن هیچکس نتوانسته است سوره کوتاهی مانند سوره‌های آن بیاورد.

شخصیتی که از قرن‌ها پیش می‌گوید: «لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن یَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ کَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرًا؛ اگر انسان‌ها و جنیان اتفاق کنند که همانند این قرآن را بیاورند، همانند آن را نخواهند آورد، هرچند یکدیگر را (در این کار) کمک کنند» (اسراء/۸۸)

این شخصیت آن چنان به صدق دعوت خود ایمان دارد که از عمق تاریخ چنین پیامی فرستاده و هنوز هم این پیام زنده و کارساز است.

دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب علیه السلام با گذراندن دوره‌های مختلف تا دوره دهم توانسته است، گروه‌های سنی مختلف را با این کتاب آسمانی آشناتر سازد و در عرصه قرائت و حفظ و تحقیق معانی موفقیت چشم‌گیری به دست آورد.

این جانب توفیقات مؤسس و همه کسانی که در برگزاری این همایش همکاری دارند، تشکر کرده و از خداوند بزرگ برای همگان پاداش عظیم و حسن عاقبت خواهانم.

جعفر سبحانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *