آیت‌الله شب‌زنده ‌دار در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان مطرح کرد

آیت‌الله شب‌زنده ‌دار در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان مطرح کرد

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت‌الله شب‌زنده ‌دار در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان مطرح کرد

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به مطالبی که گفته شده ائمه علیهم السلام هم قابل نقد هستند تصریح کرد: نسبت به عقاید مسلم شیعه با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار بشود، بدانند که حوزه در برابر آنها برخواهدخاست.

آیت الله مهدی شب زنده دار در ابتدای درس خارج فقه خود با بیان این که  گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما، کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه به‌ ویژه حوزه‌های علمیه نیست گفت: ما نسبت به عقاید شیعه با هیچکس رودر بایستی نداریم و انقلاب ما برای قوام یافتن و گسترش این ارزش ها است.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت:  اینکه گفته بشود معصوم و امام علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز قابل نقد‌اند [قابل قبول نیست]، اگر چه ممکن است مقصود گوینده آن باشد که، ائمه علیه السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در برابر نقد برخی افراد مدارا می‌کردند، امر به سکوت نمی‌کردند و به آنها نمی‌گفتند حق نقد نداری.
وی ادامه داد: در آن دوران افرادی مقامات ائمه علیه السلام و عصمت ایشان را نمی‌دانستند و نقد می‌کردند، اما امروز نقد کردن به معنای آن است که در کار افراد اشکالی است و دیگران متذکر می‌شوند و نقدپذیری یعنی اینکه اشکال را بپذیرد.
آیت الله شب زنده دار گفت:  افراد غیرمعصوم قابل نقداند؛ یعنی ممکن است خطا و اشتباه و سهو کنند و نقد پذیری آن است که اگر کسی اشتباهش را به او گفت، بپذیرد.
وی افزود: اما نقد معصوم علیه السلام از ناحیه کسانی بوده که به مقامات معصومین علیه السلام آشنا نبودند یا اگر آشنا بودند ریگی در کفش داشتند. ائمه علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معصوم‌اند، اشتباه ندارند که نقد شوند.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  گفت: این درست نیست که عقاید شیعه را مورد هجمه و مناقشه قرار بدهیم؛ ما نسبت به عقاید مسلم شیعه با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار بشود، چنانکه پیشتر شبیه آن درباره امیرالمومنین علیه السلام گفته شد، بدانند که حوزه در برابر آنها برخواهدخاست.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: باید خدا را شکرگزار باشید که فرصت خدمت‌گزاری در حکومت اسلامی و الهی به شما [مسئولان] داده شده است. بر طبق عقاید شیعه و ولایت‌فقیه شما به این مقام رسیده‌اید، گرنه شما چه جایگاهی داشتید که به این مقامات برسید.
آیت الله شب زنده دار بیان کرد: حالا هر روز در یکی از عقاید شیعه، مناقشه می‌کنید؟! معلوم می‌شود در حوزه درست درس نخوانده‌اید. اینکه به طلاب می‌گوئیم درست درس بخوانید، کلام و فلسفه را درست یاد بگیرید، فقه و اصول و تفسیر را درست یاد بگیرید برای همین است که فردا روزی چنین مطالبی نگویید.
وی اظهارداشت: آدم با‌سواد این حرفها را نمی‌زند، مگر از عقاید شیعه اطلاع ندارید؟! ما [حوزویان] جان‌مان را برای ائمه علیه السلام کف دست می‌گذاریم
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *