آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند

آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: معنویت ناب و عرفان اصیل اسلامی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بی‌نظیر بود اما ایشان توسط رسانه‌ها مظلوم واقع شدند.

آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حجت‌الاسلام و المسلمین «علیرضا پناهیان» امروز در مراسم بزرگداشت و تجلیل از خدمات و برکات حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه، که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هر کس از نزدیک با مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی آشنا بود نجابت، اخلاق و معنویت خاص ایشان را مشاهده می کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به معنویت و مظلومیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، عنوان کرد: بعدی که درباره ایشان نباید مورد غفلت قرار گیرد معنویت ناب و عرفان اصیل اسلامی است که باید از محضر ایشان آموخت، ایشان سالها نزدیک‌ترین شخصیت به مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت بودند به غیر از اینکه شاگردی علامه طباطبایی را هم داشتند و علامه هم در معنویت جایگاه بسیار والایی داشتند، اما کمترین تظاهر معنوی در ایشان دیده نمی شد.

آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند
آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایشان کاملا عالمانه معنویت را بر دانش و عقلانیت استوار کرده بودند، اظهار کرد: بنده به همه علاقه‌مندان مسائل معنوی پیشنهاد می دهم کتاب «در جستجوی عرفان اسلامی» را ملاحظه کنند، به طور قطع از این همه عقلانیت جاری در معنویت اسلامی سیراب خواهند شد. ما جوان بودیم کتاب «خودشناسی برای خودسازی» ایشان را می خواندیم به خاطر لذت معنوی کتاب به شعف می‌آمدیم و چندین بار آن را مطالعه می‌کردیم.

وی افزود: اگر شما بخواهید در باب معنویت به یک منبع اصیل و کتبی دسترسی پیدا کنید که مولف آن معنویت را چشیده و در نهایت بی ادعایی این متن را تقدیم تشنگان کرده باید  به متونی که از ایشان به جا مانده مراجعه کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه از دست دادن عالمی دینی به این بزرگی مصیبت سنگینی است، ابراز کرد: اگر این عالم دینی رکن معنوی در جامعه باشد از دست دادن او سنگین‌تر خواهد بود، ما بیشتر از بعد علمی حسرت آن شخصیت معنوی را می خوریم که با دعا و نفس قدسی ایشان بسیاری از مشکلات جامعه حل می شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از خوش توفیق‌ترین علمای تاریخ معاصر در شاگردپروری و تالیف کتب علمی بودند، گفت: ایشان در این دو زمینه توفیق بی نظیری داشتند و ما نمی توانیم شخصیت علمی دیگری را با ایشان مشابه تلقی کنیم.

وی با بیان خاطراتی از مرحوم‌ آیت‌الله مصباح یزدی، عنوان کرد: کسی به شخصیت ایشان نزدیک می‌شد به لطیف‌ترین روحیاتی همچون تواضع علمی عجیب ایشان آشنا می‌شد، از ایشان بیشتر کلمه نمی دانیم و باید مطالعه کنیم شنیده می‌شد هیچ گاه غرور علمی نداشتند. امید که شاگردان و فرزندان فاضل و صالح ایشان بکوشند بعد معنوی این عالم بزرگ را برای طلاب و دانشگاهیان و عموم مردم بیشتر روشن کنند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در باب مظلومیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: رسانه ها و روزنامه ها پس از دوران مظلومیت ایشان به دو گروه رسانه‌های تخریب گر و رسانه‌های تحلیل گر و منصف تقسیم شدند، پس از تخریب چهره ایشان توسط رسانه‌های تخریب‌گر نگاه‌ ما به رسانه‌ها خوب نیست زیرا کسانی که مرحوم علامه مصباح یزدی را می‌شناختند می‌دانستند که ایشان یکی از روشنفکرترین شخصیت‌های حوزه علمیه هستند؛ متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی ایشان را تئوریزه‌کننده خشونت قلمداد کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند
آیت‌الله مصباح یزدی عارفی مظلوم در رسانه‌ها بودند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسانه ها باید عزت خود را بازیابی کنند، عنوان کرد: در تاریخ این کشور تخریبی که برای چنین شخصیت علمی صورت گرفت بی نظیر است که هنوز هم آثار آن باقی مانده است، مظلومیت ایشان توسط رسانه‌های خودی ریشه در شجاعت و حق‌طلبی ایشان داشت، برخی درباره مجاهدت ایشان تردید می‌کنند در حالی که مجاهدت ایشان برای کسانی که با تاریخ انقلاب آشنا هستند آشکار است؛ اما مجاهدت در مقابل کج‌روی‌ها و کج‌فهمی‌های خودی‌ها سخت‌تر از مجاهدت در مقابل دشمن است، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هم وقتی از سران صحابه و مهاجر تقاضای مجاهدت کرد  کسی به ایشان پاسخ ندادند.

 وی درباره مجاهدت‌هایی که ایشان در فضای داخلی مقابل کج‌روی‌ها و کج‌اندیشی‌ها انجام دادند، گفت: در دانشگاه تهران و دانشگاه‌های کشور کسانی که با مغالطات و شبهات برای خود فضایی ایجاد کرده بودند پس از شروع داستان طرح ولایت با همه تبلیغاتی که دولت آن زمان بر علیه این طرح داشت در آمفی تئاترها تنها ۲۰ نفر برای مشهورترین مغالطه افکنان حضور پیدا می‌کردند، و آنها خود با تعجب جلسات خود را تعطیل می‌کردند زیرا دانشجویان متوجه شدند که پاسخ مغالطات و شبهات وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: کسانی که در طرح ولایت شرکت می‌کردند تعداد اندکی از دانشجویان کل کشور بودند کسانی که کتاب‌های ایشان را مطالعه می‌کردند افراد زیادی نبودند اما اثر روانی آن در دانشگاه‌ها طوری بود که همه می‌دانستند که برای مغالطات و شبهات پاسخ وجود دارد. و این اثر برای کل فضای علمی کشور فراگیر بود، پس از طرح ولایت شنوندگان شبهات کمتر شد، مظلومیت ایشان به خاطر مجاهدت و حق طلبی ایشان بود که هیچ گاه گرفتار برخی دوستان نشدند و توانستند حق را بیان کنند.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *