آیت‌الله ممدوحی | پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم اگر قابل نقد باشد که معصوم نیست

آیت‌الله ممدوحی | پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم اگر قابل نقد باشد که معصوم نیست

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت‌الله ممدوحی | پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم اگر قابل نقد باشد که معصوم نیست

آیت الله ممدوحی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سند دینی و شرعی صحبت های اخیر آقای روحانی چیست، گفت: این حرف ها غلط است اگر پیغمبر قابل نقد باشد اصلا معصوم نیست اگر معصوم نباشد واجب الاتباع نیست.

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در مورد نقد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خاطر نشان کردند: گمان می کنم این ناآگاهی است و گرنه شاید هدفی هم نداشته باشد ولی ناآگاه است.
حسن روحانی رئیس جمهوری در سخنانی گفته بود همه باید درمعرض نقد قرار بگیرند؛ استثنا هم ندارد و تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند. وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور هم کردند باز می شود نقد کرد؛ حتی پیغمبر هم می شود نقد کرد پیامبر در زمان خودش اجازه نقد می داد دیگه بالاتر از پیامبر که نداریم.
آیت الله ممدوحی  در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سند دینی و شرعی این صحبت ها چیست، افزود: این حرف ها غلط است اگر پیغمبر قابل نقد باشد اصلا معصوم نیست اگر معصوم نباشد واجب الاتباع نیست.
آیت الله ممدوحی در پاسخ به سوالی مبنی بر این حرف ها در زمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم چه کسانی می زدند، اظهار داشت: کسانی بودند که الحاد داشتند و قرآن در مزمت آنها خیلی حرف زده است. اینها می آمدند آزار و اذیت می کردند و انتقادهای غلط می کردند آنها چه ربطی دارد به این که پیغمبر قابل انتقاد باشد پیغمبر قابل انتقاد باشد معصوم نیست اگر معصوم نباشد که پیغمبر نیست.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بحث استناد به معصوم چه جایگاهی دارد که ایشان گفتند، خاطر نشان کرد: اصلا دین ما، نظام ولایت فقیه ما، فقه ما همه اینها استناد به روایات ائمه است. هزاران شاید میلیون ها کتاب در این زمینه داریم که همه اینها استناد به قول حضرات معصومین است.
آیت الله ممدوحی تاکید کرد: نزدیک 20 جلد کتاب از شیعه داریم و حدود 16 جلد کتاب اربعه داریم که همه به روایات معصومین است و همچنین یک صد هزار کتاب داریم مگر می شود این ها را انکار کرد.
وی تصریح کرد: برخی کتابخانه های بزرگ در کشور داریم که قسمت عمده این کتاب های روایی است همه به استناد و به قول معصوم است امام خامنه ای که درس می دهند مستند به روایات و اشاره به مسایل فرهنگی و اخلاقی است.
آیت الله ممدوحی ادامه داد: نمی دانم اگر این حرف ها واقعا زده باشند خیلی خیلی اشتباه است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که هدف از این صحبت ها چیست؟ گمان می کنم این ناآگاهی است و گرنه شاید هدفی هم نداشته باشد ولی ناآگاه است.
آیت الله ممدوحی در پاسخ به سوالی در مورد این که این صحبت ها با واکنش بسیاری از قشر مومن جامعه شده است این را چطور ارزیابی می کنید، گفت: ایشان چطور این حرف را زده است او باید بداند این حرف ها را که می زند کشور ما اهل بیتی است اهل بیت را دوست دارد کشور ما با اهل بیت صبح و شام زندگی می کنیم با روایاتش زندگی می کنیم.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *