آیت‎الله جاودان: جمعه‎ها سوره مومنون را بخوانید

خانه / مطالب و رویدادها / آیت‎الله جاودان: جمعه‎ها سوره مومنون را بخوانید

آیت الله جاودان گفت: در روایت آمده است که هرکس به سوره مومنون در روز جمعه مداومت کند عاقبت به خیر می شود.

جمعه عید است. خیلی عید بزرگی است. حالا. عرض می کنم چون تکرار می شود برای ما خیلی [بزرگ نیست]. نه. جمعه مان و شب جمعه مان با روزها و شب های دیگر فرق می کند. مثلا شما شب جمعه یک ذره بیشتر قرآن می خوانی. روز جمعه مثلا فرض کنید یک نمازی می خوانید. در روز جمعه دستورات سوره دارد. چه سوره ای است آقایان؟ بارک الله. سوره مومنون. هرکس به سوره مومنون در روز جمعه مداومت کند عاقبت به خیر می شود.

در شب های جمعه سوره صاد دارد که بنده مدت هاست نمی خوانم. هرکس سوره صاد را بخواند، خیلی صواب عظیمی گفته اند. من یک وقت هایی می خواستم مثلا برای هدیه به پدرم بخوانم. اما هیچ. از دست رفت. شب جمعه و روز جمعه من یک ذره فرق می کند. فرمودند کسی که تمام شب جمعه بخوابد روز قیامت فقیر می آید. می توانست با کاری که در شب جمعه انجام می دهد، با نمازی که در شب جمعه می خواند، با دعایی که در شب جمعه می خواند، با قرآنی که در شب جمعه می خواند، که سوره صاد یکی از آنها بود و تقریبا شش صفحه است، ثروتمند شود. همین سوره صاد. این چیزی است که گفته اند اگر شما بخوانی، ثروتمند می شوی. فقط یک سوره صاد. ثروتمند می شوی.

روز جمعه بعد از نماز عصر صلواتی دارد. یکی دو خط است. چند بار این را گفته اند. مثلا اگر یک بار بخوانی، مثلا صد هزار حسنه، صد هزار گناه پاک می شود. خیلی. یک چیزهای خیلی فوق العاده گفته اند. خب آدم با این ثروتمند می شود. آدم می تواند روز جمعه که عید بزرگی است، ثروتمند شود. شب جمعه و روز جمعه ثروتمند شود. و دیگر چه بود؟ عید فطر است. عید فطر هم خیلی مهم است. عرض می کنم متاسفانه ما فقط آنچه که گفته اند را می شنویم. عمل هم بکنیم در حد همان شنیدن ماست. خودمان از عید فطر بهره نمی بریم. برای اینکه ما معمولا احساس می کنیم ماه رمضان دیروز مان از روز عید فطر روز بهتری بود.

عید فطر عید خیلی مهمی است. اما ماه رمضان یک چیزی بود. حالا. عید فطر، عید قربان، عید غدیر. که مهم ترینش هم عید غدیر است. می گوییم ای کاش یک ذره، یک ذره مزه عید غدیر را چشیده بودیم. یک ذره مزه جمعه را چشیده بودی. یک ذره مزه عید فطر و عید قربان را چشیده بودی. عید بودنش را می فهمیدی.

 یک نکته هم عرض کنیم. ببینید آدم در ماه رمضان ناگزیر بارش سبک می شود. ناگزیر است. لازم نیست خود شما کاری هم کرده باشی. فرمودند هر شب ماه رمضان هنگام غروب خدای متعال هزار هزار نفر را می بخشد. ممکن است ما هم از این بخشش مجانی که خدای متعال مرحمتا می بخشد، برخوردار شده باشیم. یعنی بار سبک شده باشد. خب بعد چه؟ بعد ماه رمضان؟ اگر من دومرتبه به آنچه که در گذشته داشتم بازگشتم، فرمودند در ماه رمضان شیطان بسته است. من می توانم کاری کنم این زنجیر شدن شیطان را بعد از ماه رمضان هم نگاه دارم. نه اینکه خوشحال شوم که ماه رمضان تمام شد، پس برگردم به آنچه که در گذشته انجام می دادم. نه. یک ذره فرق کنم. بعد از ماه رمضان یک ذره فرق کنم.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *