آیت الله جاودان | متقیان با محاسبه اعمال خود هوشیار می‌شوند

آیت الله جاودان | متقیان با محاسبه اعمال خود هوشیار می‌شوند

خانه / پیشنهاد ویژه / آیت الله جاودان | متقیان با محاسبه اعمال خود هوشیار می‌شوند

استاد حوزه علمیه گفت: بنا بر فرمایش اهل‌بیت علیهم السلامانسان‌های باتقوا هوشیار هستند و در حزب اهل‌بیت علیهم السلام قرار دارند.

آیت الله جاودان استاد حوزه علمیه 12 بهمن در مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، در خصوص محاسبه عمل اظهار داشت: انسان همواره باید دنبال محاسبه اعمال خود باشد.
وی افزود: امام کاظم علیه السلام فرمودند: کسی که هر روز خودش را محاسبه نکند از ما نیست، بنابراین هرکس کار خوبی کرد از خدا بخواهد که بیشتر بر آن کار موفق شود و اگر کار بدی کرد از خدا طلب آمرزش نماید.
آیت‌الله جاودان درباره اهمیت محاسبه تصریح کرد: اهمیت محاسبه در اینجا است که سبب می‌شود شخص در همان برزخ همراه ائمه معصومین علیه السلام باشد، چراکه بر اساس فرمایش خودشان همه چیز آنها بر مبنای حساب و کتاب است که اگر کسی بخواهد با آنها باشد باید مثل خودشان باشد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محاسبه سبب هوشیاری انسان می‌شود، گفت: هنگام محاسبه انسان با هوشیاری اعمال خود را با عجله و بی‌حساب‌وکتاب انجام نمی‌دهد بلکه به جوانب رفتار و کردار خود فکر کرده ودقت دارد.
وی محاسبه را نوعی تمرین هوشیاری دانسته و اینکه اهل بیت علیه السلام در رأس هوشیاران عالم هستند، ابراز کرد: بنا بر فرمایش  انسان‌های باتقوا هوشیار هستند و در حزب اهل‌بیت علیه السلام قرار دارند.
آیت‌الله جاودان با استناد به روایتی از امیرالمؤمنان امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه من نفس خود را با تقوا ورزش می‌دهم، گفت: درجات افراد در بهشت به میزان هوشیاری آنها است که به همان میزان نعمت‌های بهشتی دریافت می‌کنند، بلکه تعداد و کیفیت دوستان بهشتی نیز به میزان هوشیاری شخص بستگی دارد.
استاد حوزه علمیه با استناد به فرمایشی از امام سجاد علیه السلام مبنی بر اینکه از ظلم به کسی که جز خدا کسی را ندارد بپرهیز کنید، خاطرنشان کرد: گاهی برخی اشخاص هیچ مدافعی جز خدا ندارند ظلم به چنین افرادی جزای بسیار سختی دارد مراقب باشیم به مظلومان ظلم نکنیم.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *