آیت الله جنتی در اجلاس خبرگان رهبری| همه باید پا به پای رهبری حرکت کنند

خانه / مطالب و رویدادها / آیت الله جنتی در اجلاس خبرگان رهبری| همه باید پا به پای رهبری حرکت کنند

آیت الله جنتی تاکید کرد: انقلابی بودن به معنی قبول داشتن اسلام ناب محمدی، قرآنی، علوی، حسینی، غدیری و عاشورایی بودن، مدافع ارزش های اسلام، موضع گیری در هر مناسبتی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و عمل به هیهات مناالذله است.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، صبح امروز در افتتاحیه دومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان، گفت: مجلس خبرگان از مهمترین ارکان نظام اسلامی است، چرا که با ولایت فقیه و رهبری سر وکار دارد.

وی، ولایت فقیه را نعمتی الهی خواند و با تاکید بر این که همه باید پا به پای امام خامنه ای حرکت کنیم، ابراز داشت: خداوند کسی را در مسئولیت رهبری قرار داد که لیاقت آن را دارد و راه امام را با قوت و استقامت ادامه می‌دهد، ما هم باید راهش را ادامه دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: امام خامنه ای در توصیف مجلس خبرگان فرمودند خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، حوزه علمیه را هم فرمودند، باید دید انقلابی بودن چه شرایط و وظایفی دارد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: انقلابی بودن به معنی قبول داشتن اسلام ناب محمدی، قرآنی، علوی، حسینی، غدیری و عاشورایی بودن، مدافع ارزش های اسلام، موضع گیری در هر مناسبتی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و عمل به هیهات مناالذله است.

وی افزود: همه ما باید پا به پای رهبری حرکت کنیم، چرا که خدا کسی را در مسئولیت رهبری قرار داده که لیاقت رهبری را دارد و راه امام رحمة الله علیه را با قدرت و استقامت ادامه می‌دهد و ما هم باید راهش را ادامه دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مسئله فتنه 88 اشاره کرد و گفت: نباید مسئله فتنه را سبک شمرد، چه کسانی مسئول هستند که فتنه را تبیین کنند و به مردم بگویند که از کجا سرچشمه گرفته است؟ باید به مردم بگوییم که فتنه خاموش نشده و عده‌ای همچنان دنبال فتنه انگیزی هستند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: فتنه یعنی براندازی اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی؛ فتنه گران می‌خواستند انقلاب و نظام اسلامی را از بین ببرند و این مسئله کمی نیست

وی در واکنش به طرح آشتی ملی گفت: آشتی ملی یعنی اینکه آقایان هر بلایی که توانسته‌اند سر مردم کشور آورده‌اند و حالا می‌گویند بیایید آشتی کنیم تا ما به کرسی‌های نمایندگی مجلس، وزارتخانه‌ها و پست‌های حساس تکیه بزنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از موضع گیری قاطعانه امام خامنه ای در مقابل طرح آشتی ملی، افزود: مردم از دست فتنه‌گران ناراضی هستند و امروز وظیفه اساسی علما و مخصوصا خبرگان رهبری که صاحب تریبون‌های مختلف هستند این است که ابعاد فتنه را برای مردم تشریح و تبیین کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این که دشمنی با آمریکا را نباید ساده گرفت، تصریح کرد: در برابر آمریکا نباید خود را دست کم بگیریم، همان طور که امام راحل فرمودند در برابر آمریکا و ابر قدرت ها اظهار ضعف نکنید.

آیت الله جنتی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و پیشرفت های آن، از رئیس جمهور خواست گزارش دولت در این زمینه را ارائه  و اگر هم کم کاری شده است از مردم عذر خواهی شود.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه ما امروز مشکلات زیادی داریم، تصریح کرد: عمده مشکلات مردم معیشت است و فقر و بیکاری دردهایی محسوب می‌شوند که باید برای درمان آن ها کاری کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد اقتدار نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به شرایط احراز صلاحیت‌ کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اصل 115 قانون اساسی، 9 شرط را برای رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرده که باید احراز شود، یکی از این شروط بحث رجل مذهبی و سیاسی بودن است که باید بررسی شود به چه کسی رجل سیاسی و مذهبی می‌گویند

آیت الله جنتی با بیان اینکه انتخاب رئیس‌جمهور در نهایت به عهده مردم است و آنان حق دارند رئیس‌جمهور را انتخاب کنند، از همگان خواست برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات که موجب اقتدار نظام اسلامی است، تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، از شخصیت آن مرحوم تجلیل کرد و گفت: امروز جای آقای هاشمی‌رفسنجانی خالی است، ایشان سالیان سال عضو خبرگان بودند و زحمات زیادی کشیدند و سوابق خوبی در انقلاب و همراهی با امام رحمة الله علیه داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *