عناصر اثبات محبت به پيامبر صلی الله علیه وآله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام

خانه / مطالب و رویدادها / عناصر اثبات محبت به پيامبر صلی الله علیه وآله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عنصر سوم، محبت دوجانبه، بين پيروان و اهل بيت علیهم السلام است، بدين معنا که ائمه اطهار علیهم السلام دوستی انسان را تأييد نمايند. چهارم، آمرزش گناه است. و پنجم، محبت به اهل بيت علیهم السلام زمينه ورود به بهشت را برای انسان فراهم می آورد

آیت الله حسینی بوشهری تبیین کرد: عناصر اثبات محبت به پيامبر و ائمه اطهار علیهم السلام چیست؟

آيت الله حسينی بوشهری در مرکز اسلامی امام علی علیه السلام وين در ادامه موضوع “زندگی معنوی انسان در پرتو هدايت‌های قرآن و اهل بيت علیهم السلام” اظهارداشت: همه انسان ها و حتی پيروان مکتب های مادی نيز به دنبال رسيدن به يک زندگی معنوی هستند؛ بنابراين برای رسيدن به زندگی معنوی تلاش جدی لازم و ضروريست. معرفت، عمل کردن، شناخت موانع و برداشتن آن از سر راه برای رسيدن انسان به يک زندگی معنوی لازم است.

* عناصر اثبات محبت و ارادت به پيامبر و ائمه اطهار علیهم السلام

عضو شورای عالی حوزه با طرح پرسشی در خصوص “عناصر اثبات محبت و ارادت به پيامبر و ائمه اطهار علیهم السلام” ادامه داد: اولين عنصر، با توجه به روايت معروف “من احبنا فليعمل بعملنا” این است که هر که ما را دوست می دارد، نگاه کند ما چگونه در زندگی عمل کرده ايم و طبق آن عمل نمايند، يعنی پيرو دستور پيامبر و ائمه اطهار علیهم السلام باشد. دوم تولی و تبری، دوستی با دوستان خدا و اهل بيت علیهم السلام و دشمنی با دشمنان خدا و اهل بيت علیهم السلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عنصر سوم، محبت دوجانبه، بين پيروان و اهل بيت علیهم السلام است، بدين معنا که ائمه اطهار علیهم السلام دوستی انسان را تأييد نمايند. چهارم، آمرزش گناه است. و پنجم، محبت به اهل بيت علیهم السلام زمينه ورود به بهشت را برای انسان فراهم می آورد.

در ادامه اين مراسم ذاکر اهل بيت علیهم السلام حاج عباس حيدرزاده، به ذکر فضايل و مصائب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت و مجلس با توسل به ساحت نورانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پايان پذيرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *