آیت الله خاتمی | دشمن می خواهد حوزه را نسبت به مبانی انقلاب و آرمان های امام رحمة الله علیه بی تفاوت کند

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله خاتمی | دشمن می خواهد حوزه را نسبت به مبانی انقلاب و آرمان های امام رحمة الله علیه بی تفاوت کند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه درس حوزه تکلیف حوزه است و نباید به بهانه های مختلف تعطیل شود اظهار داشت: در حال حاضر تکلیف طلاب درس خواندن است و باید از همه ظرفیت برای بهتر درس خواندن استفاده کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر با عنوان «طلبه تراز انقلاب اسلامی»که در مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(حافظان قرآن) قم برگزار شد، به برنامه دشمن برای تخریب اسلام و روحانیت و نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین هدف حکومت رضاخانی علیه روحانیت اجرا شد، حوزه ها و مدارس علمیه تعطیل  شد و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و دختران بی حجاب در آن مشغول تحصیل شدند.

امام جمعه موقت تهران افزود: از دیگر برنامه رضاخان  برای تخریب اسلام، برداشتن عمامه از سر علما، عدم برگزاری مجالس برای عزاداری امام حسین علیه السلام از سوی روحانیت و مبارزه با حجاب بود؛ حکومت رضاخانی و عوامل آنها به صورت وحشیانه این برنامه را اجرا می کردند و نمی گذاشتند زنان چادر بر سر کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: از دیگر برنامه های طاغوت برای بد نام کردن  اسلام و چهره روحانیت، تاسیس سینما در سال 1350 در قم بود، با وجود همه مخالفت هایی که از سوی مراجع تقلید و حوزه های علمیه در آن زمان شد، شاه دستور تاسیس آن را داد و تاسیس هم شد.

آیت الله خاتمی خطاب به طلاب با بیان این که باید قدر نعمت هایی که انقلاب اسلامی فراهم کرده را بدانید، اظهار داشت: در حوزه ای  مشغول تحصیلی هستید که قبل از انقلاب بسیاری از علما در زندان یا تبعید بودند، اشخاصی چون آیت الله مرحوم مشکینی و ربانی شیرازی از جمله این افراد هستند، نزدیک هشت سال قبل از پیروزی انقلاب در زندان و تبعید به سر می بردند، ولی هرگز  از تبلیغ خود برای اسلام و انقلاب و تبیین اهداف امامرحمة الله علیه دست بر نداشتند.

وی به خاطره ای از دوران تبعید آیت الله مشکینی در شهر ماهان کرمان اشاره کرد و گفت: در یکی از جلسات مرحوم آیت الله مشکینی به صاحب خانه گفت، غذای خوبی تهیه کنید که قرار است مهمان عزیزی برای ما بیاید، بعد از پایان مهمانی صاحب خانه به محضر آیت الله مشکینی رفت و گفت این عالم چه کسی بود ، آن مرحوم گفت او امام خامنه ای بود که امید آینده اسلام، انقلاب و کشور است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: طاغوت هر کاری از دستش بر می آمد برای از بین بردن شعائر الهی انجام دادند، ولی خدا کمک کرد سرنگون شد و اگر عنایت خدا نمی بود، امروز در این اوضاع نبودیم.

وی گفت: اگر آمریکا می دانست در آینده چه اتفاقی در کشور خواهد افتاد، بی تردید بعد از سقوط شاه اقدام به حمله نظامی علیه ایران می کرد، اگرچه کودتا و ترور امام رحمة الله علیه را در دستور کار خود داشت؛ ولی امام با آگاهی از قبل توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: با همه مجاهدت های روحانیت و مردم بالاخره انقلاب در ۲۲ بهمن 1357 پیروز شد و باید بدانیم این پیروزی را خدا محقق کرد

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه وضع کنونی روحانیت با گذشته فرق کرده، اظهار داشت: روحانیت امروز از یک پایگاه مردمی بزرگی در جامعه اسلامی برخوردار است و باید روحانیت و حوزه به خود ببالند که فرزند فیضیه می باشند و این فرزند امروز سکاندار جامعه اسلامی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه روحانیت به برکت دین عزت پیدا کرده، افزود: از دیگر افتخارات روحانیت مروج بودن مبانی دینی و هادی بودن است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: در گذشته روحانیت برای تبلیغ، مشقت های زیادی می کشید و حتی به تعبیری به صورت قاچاقی عقاید و دین را برای جوانان تبلیغ و ارائه می داد، اما اکنون خیلی راحت تر می تواند دین را ترویج کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانیت امروز وارث عزت و عظمت گذشته است و باید شکرگزار باشد، به طلبه در مدار و تراز  انقلابی اشاره و گفت: طلبه در مدار انقلابی کسی است که خدامحور، عاشق دین، اهل تهجد و مونس قرآن باشد و چراغ معنویت در قلب او تجلی داشته و پایبند به نماز اول وقت تکلیف محور باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه درس حوزه تکلیف حوزه است و نباید به بهانه های مختلف تعطیل شود اظهار داشت: در حال حاضر تکلیف طلاب درس خواندن است و باید از همه ظرفیت برای بهتر درس خواندن استفاده کرد.

وی با بیان این که طلبه در مدار انقلابی، کسی است که پیرو ولی فقیه و ولایی باشد و این چنین طلبه ای می فهمد که انقلاب در پرتو ولی فقیه به پیروزی رسیده و تداوم آن در همین عنصر بوده است گفت: شیطان به دنبال این است، ابتدا حوزه را نسبت به مبانی انقلاب و آرمان های امام بی تفاوت و سپس آنها را به بیراهه کشاند، ولی آنها این آروز را به گور خواهند برد و  برای به گور بردن این آرزوی دشمن ،  روحانیت باید در همه عرصه ها به میدان آمده و عمل کند.

منبع:حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *