یت الله العظمی سبحانی بیان کردند: آیه ای که انسان با تدبر در آن به معاد یقین پیدا می کند

آیت الله سبحانی بیان کردند | آیه ای که انسان با تدبر در آن به معاد یقین پیدا می کند

خانه / علما وسخنرانان / آیت الله سبحانی بیان کردند | آیه ای که انسان با تدبر در آن به معاد یقین پیدا می کند

اگر انسان این آیه را مطالعه کند، به معاد یقین پیدا می کند ؛ یقین به معاد بسیار مشکل است و با ایمان به معاد، بسیاری از گناهان و خطاها جمع خواهد شد.

 حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به آیه 15 سوره فاطر، بیان فرمودند: خداوند متعال فرمودند: «يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَي اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَميدُ/ ای مردم شما (همگی) نیازمند به خدائید، تنها خداوند است که بی نیاز و شایسته هر گونه حمد و ستایش است!».

ایشان با اشاره به معنای فقر، ابراز داشتند: معمولا به شخص مال دار، غنی و به شخص بی مال، فقیر می گویند؛ اما منظور از فقر در این آیه، فقر مالی نیست؛ بلکه فقر ذاتی است؛ بنابراین عالم امکان، عالم فقر است؛ چراکه حضرت حق غنی مطلق و ما فقیر مطلق هستیم؛ پس آیا شایسته است کسانی که فقر ذاتی دارند، متکبر باشند و فخرفروشی کنند؟.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: انسان هر زمان که می خواهد خود را مطالعه کند، باید بنا را بر این بگذارد که فقیر مطلق است؛ چراکه همه چیز دست خداست و دست ما خالی است.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: اگر انسان این آیه را مطالعه کند، به معاد یقین پیدا خواهد کرد؛ یقین به معاد بسیار مشکل است و با ایمان به معاد، بسیاری از گناهان و خطاها جمع خواهد شد.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *